Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZGLiA - samorządowy zakład budżetowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sro Lis 13, 2019 10:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racibórz 2007 rok. Miasto zdecydowało się wypowiedzieć umowy o administrowanie ze wspólnotami mieszkaniowymi. Dlaczego? Wiadomo dlaczego; zakład budżetowy i wspólnoty mieszkaniowe to nie jest dobra konfiguracja.
https://www.raciborz.pl/urzad/aktualnosci_lista/MZB-wypowiada-umowy-o-administrowanie/idn:979
Cytat:

MZB wypowiada umowy o administrowanie

Obrany przez Miasto Racibórz kierunek działań przyczyni się do powstania na rynku raciborskim konkurencji w zakresie zarządzania nieruchomościami, która to z kolei przełoży się bezpośrednio na jakość świadczonych usług zarządzania, obniżenie kosztów utrzymania oraz poprawę stanu technicznego nieruchomości. W pierwszym półroczu 2007 r. czternaście wspólnot mieszkaniowych zmieniło już zarządcę, odchodząc z MZB. Siedemdziesiąt kolejnych zmieni zarządcę od października, a do końca roku będzie ich kilkadziesiąt. Są również wspólnoty mieszkaniowe, które samodzielnie podjęły decyzję o zmianie dotychczasowego zarządcy. Niezależnie od tego, która ze stron wypowiada umowę, istnieje możliwość skrócenia okresu wypowiedzenia na pisemny wniosek, w sytuacji gdy wspólnota zdecydowała się już na konkretnego zarządcę podejmując stosowną uchwałę. MZB każdorazowo pomaga przy wyborze nowego zarządcy przypominając, że zgodnie z terminem wypowiedzenia umowy, przestaje zarządzać wspólnotą [...]

W Raciborzu powstał konkurencyjny rynek zarządców nieruchomości (administratorów). Zarządcy Ci do dziś konkurują między sobą, wśród nich nie ma gminnego monopolisty. Miasto samo przyznało że dzięki temu jakość świadczonych usług zarządzania polepszy się.

W 2003 roku zaczynali tak:
http://www.nowiny.rybnik.pl/artykul,2117.html - dodałem zrzut ponieważ na niektórych urządzeniach mobilnych link "nie wchodzi"



Od 2007 roku wygląda to tak (stan na wrzesień 2019):
http://www.mzbraciborz.pl/bip/index.php/menu-przedmiotowe/struktura-zasobow-komunalnych?task=article.downloadAttachment&id=614&version=1127 - z tego wykazu wynika iż na tym konkurencyjnym rynku w Raciborzu tam gdzie gmina ma udziały we wspólnotach firma Tech-Drob zarządza jedną wspólnotą. Jest konkurencja - nie ma łatwo.

No ale nikt nie powiedział że będzie łatwo.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Nie Lis 17, 2019 9:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za GUS BDL - https://bdl.stat.gov.pl/BDL/start



Knurów 2016 - 3 109 600 PLN
Knurów 2018 - 2 160 400 PLN

Spadek wciągu dwóch lat o prawie milion złotych.

Tutaj szczegóły odnośnie mojego pytania o zadłużenie Gminy Knurów:


Pierwszy post w tym wątku opublikowano 6 marca 2017. Pierwsze niewygodne pytania MZGLiA zaczął otrzymywać na przełomie 2014/2015 roku.

Świdnica 2017 rok. Prezydent miasta wyjaśnia różne sprawy zakładu budżetowego.
http://bip.swidnica.nv.pl/swidnica,a,119586,ocena-zarzadzania-komunalnym-zasobem-gminy-miasto-swidnica-przez-zaklad-budzetowy-miejski-zarzad-nie.html
Strona 6 raportu - zanaczony fragment na zielono.


Strona 7 raportu


W Świdnicy nie ma potrzeby wykazywania interesu publicznego żeby dowiedzieć się o sprawach niewygodnych. Bez manipulacji, szyderstw, skłócania ze sobą ludzi, robienia z ludzi idiotów mówiło/mówi się obywatelom po prostu jak jest.

W wolnym czasie dla zainteresowanych polecam lekturę tego raportu. Jest to dobry przykład tego jak władza w Świdnicy komunikuje się ze swoimi obywatelami: Uczciwy, rzetelny zgody ze stanem faktycznym przedstawiony w bardzo przystępny i zrozumiały sposób, przekaz wyrażony w dokumencie który dostępny jest dla wszystkich.

Przekaz ten jest rzetelny i uczciwy nawet jeżeli dotyczy spraw bardzo niewygodnych - zadłużania się wśród własnych obywateli.

Panu Dyrektorowi szczególnie polecam lekturę rozdziału 7 (strona 11, 12 i 13) w/w dokumentu ze Świdnicy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Gru 30, 2019 10:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawa Gminy C. jest mi znana od jakiś 2-3 lat. Dlaczego ją tutaj opisuję? Odpowiedź na końcu wpisu.

Oto co może sie zdarzyć http://www.orzeczenia.gliwice.so.gov.pl/content/$N/151515000001503_III_Ca_001160_2016_Uz_2017-09-05_002 gdy zakład budżetowy pełni rolę zarządcy nieruchomości (administratora), ma dostęp danych i dokumentów wspólnoty a mimo tego w nieprawidłowy sposób zajmuje się tym czym powinien się zajmować a zarządy wspólnot (art. 20 UoWL) są nieświadome (do czasu) tego co się dzieje. Inni właściciele (osoby prywatne) również nie mają świadomości tego co się dzieje. Czy władze Gminy C. były świadome tego co się dzieje?

Dla zainteresowanych tematem. Przeczytajcie sobie przebieg tej sprawy i sami sobie odpowiecie na to pytanie. Te konkretne wspólnoty sądziły się z Gminą C. ponieważ jak wynika ze sprawy ZGM jako zakład budżetowy nie miał osobowości prawnej. Chodziło o kwoty od ~27k - ~58k PLN.

Zacytuje fragmenty z tego orzeczenia:

Cytat:
[...] W 2007r. dyrektorem ZGM w C. został M. U. (1), który rozpoczął proces przywracania płynności finansowej gminy Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej z pomyślnym skutkiem. To on wykrył przyczynę nieprawidłowości i wystąpił do wspólnot z propozycją rozwiązania problemu. 18 stycznia 2011r. wskazał, że wspólnoty płaciły zaniżone rachunki za wodę i nie są dłużnikami (...) tylko dlatego, że gmina na bieżąco opłacała te rachunki z innych wpływów. Pozwana w tym oświadczeniu z 18 stycznia 2011r. wskazała wysokość niedopłaty dla każdej wspólnoty nazywając ją „stratą”. Pozwana twierdziła, że opłacała te rachunki ze swojego wynagrodzenia, czyli z zaliczki na zarząd, a powódki zaprzeczyły temu, zarzucając, że nie znają dokumentacji księgowej i sposobu rozliczania i zarzuciły, że opłaty za wodę mogły być dokonywane z zaliczek na remonty. Nie doszło do porozumienia między stronami. [...]


Z treści powyżej wynika iż dyrektor wykrył niedopłaty wynikające z zaniżonych opłat za wodę. Opłaty te wcześniej ustalał ZGM. Te niedopłaty nazwano "stratą". Z treści wynika również iż zarządy wspólnot nie miały dostępu do dokumentacji księgowej więc nie miały pojęcia co się dzieje. Jak to możliwe, że zarząd wspólnoty nie miał dostępu do dokumentacji księgowej? No tak samo możliwe jak zakład budżetowy który zgodnie obowiązującym prawem nie powinien pobierać wynagrodzenia za usługę zarządzania/administrowania jednak pobierał takie wynagrodzenie.

Cytat:
[...] Księgowość był prowadzona prawidłowo. Nieprawidłowo pozwana obciążała właścicieli i najemców za podgrzanie wody. Bezpodstawnie pozwana odstąpiła od rozliczenia kosztów podgrzania wody na właścicieli i najemców za każdy rok kalendarzowy w okresie od 2006r. do 2011r. Nieprawidłowość polegała na błędnej interpretacji zapisów ustawy o własności lokali, co spowodowało, że wspólnoty uchwaliły zasady ewidencji pozaksięgowej w sposób odmienny od założeń ustawy, co skutkowało błędnymi, bo nieprzejrzystymi sprawozdaniami przedstawianymi członkom wspólnot na zebraniach. [...]


No niespodzianka. Komuż to mogłoby zależeć na nieprzejrzystych sprawozdaniach dla właścicieli?

Cytat:
[...] Zarządca miał obowiązek sporządzać sprawozdania dla członków wspólnoty i zarządu, które są bilansem zysków i strat dla Urzędu Skarbowego, ale także dla zebrania wspólnoty, jako relacja z tego, czy wykonano plan gospodarczy za dany rok kalendarzowy. Informacja ta była bardzo istotna dla zarządu i członków wspólnoty, gdyż na jej podstawie mogli się dowiedzieć, że dany rok kalendarzowy zakończono z bilansem ujemnym co do rozliczenia wody z (...) . Ani zarząd wspólnoty, ani członkowie wspólnoty nie śledzili jednak ewidencji pozaksięgowej. Zarząd otrzymywał od pozwanej dokument nazwany „zestawienie bilansowe”, a członkowie wspólnoty na zebraniach wspólnoty otrzymywali dokument zwany „rozliczenie właściciela zaliczka na utrzymanie części wspólnej”. W tych dokumentach, które można by zakwalifikować jako sprawozdanie z danego roku muszą znaleźć się salda kont syntetycznych, a tego nie było. [...]


Cytat:
[...] Brakowało pieniędzy na zapłatę za wodę, ciepłą wodę i odprowadzenie kanalizacji dlatego ZGM rozliczał to z zaliczek wpłacanych przez właścicieli na zarząd (wynagrodzenie zarządcy za poszczególne czynności np. spisanie liczników, prowadzenie księgowości, wystawienie rachunków, utrzymanie czystości, prowadzenie zieleni wokoło bloków) oraz zaliczki na remonty. [...]


Ciekawe który z właścicieli nie płacił swoich zaliczek za wodę, i inne? Poczytajcie sobie w podanym powyżej linku o jakości pracy tych konkretnych gminnych specjalistów od zarządzania/administrowania nieruchomością wspólną. Jak zarządy wspólnot się już obudziły, niestety, było już za późno. Poniżej przykład ze sprawy:

Cytat:
Sąd nadto wskazał, że gdyby rok kończył się wynikiem ujemny to na członkach wspólnoty spoczywałby ciężar podjęcia działań prostujących wpływy na konta, ale wyniki ujemne były ukryte po pozycją „pozostałe koszty” i zrównoważone pozycją „inny przychód”. Sąd uznał, że gdyby właściciele wiedzieli podjęliby działania na zasadzie przepisu art. 17 ustawy o własności lokali, który stanowi, że za zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej odpowiada wspólnota mieszkaniowa bez ograniczeń, a każdy właściciel lokalu - w części odpowiadającej jego udziałowi w tej nieruchomości.


No kolejna niespodzianka. Właściciele nie wiedzieli? A gdzie byli gminni specjaliści? No przecież gminni specjaliści opisali: pozostałe koszty i inny przychód. Wszystko jasne, prawda? Taka logika właśnie panuje wśród niektórych gminnych specjalistów. Należy napisać tak aby było "zrozumiałe inaczej".

Te wspólnoty mieszkaniowe ostatecznie w postępowaniu apelacyjnym przegrały (za pierwszym razem wygrały). Kto ostatecznie w wyniku tych błędów zyskał a kto stracił?

Ostatecznie wygrała Gmina C. których prawnicy opłacani są z pieniędzy publicznych. Ci wszyscy ludzie którzy tam żyli w tych wspólnotach, które walczyły w sądzie, potracili w cholerę pieniędzy ponieważ gminni specjaliści z ZGMu pomylili się.

No po prostu się pomylili. No pomylić nie można? Jak myślicie czy którykolwiek z tych urzędników stracił choćby 1 złotówkę? Pytam o prywatne środki finansowe takiego urzędnika?

Powyższy przykład Gminy C. moim zdaniem pokazuje w pigułce jaki był powód tego iż 2009-10 roku Państwo Polskie jednoznacznie nowo powstającym z automatu z mocy prawa, samorządowym zakładom budżetowym nie pozwoliło zarządzać nieruchomością wspólną właścicieli prywatnych mieszkań w ramach wspólnoty mieszkaniowej. Paradoksalnie przegrana tych wspólnot mieszkaniowych z gminą C. ma pozytywne strony. W tej sprawie pokazano bardzo wyraźnie dlaczego konfiguracja: zakład budżetowy + wspólnoty mieszkaniowe, w którym jednym z właścicieli jest gmina to bardzo złe połączenie. Te wspólnoty bardzo dobitnie się o tym przekonały.

Dlaczego opisuję sprawę Gminy C.?

Kompensata z art. 498 KC - w Polsce, niektóre zakłady budżetowe uwielbiają MOŻLIWOŚCI jakie dają kompensaty. Zakłady budżetowe, szczególnie takie które zarządzają nieruchomością wspólną wspólnot mieszkaniowych, w której dana gmina ma udziały. Mam wrażenie, że w takich gminach najlepiej jak by nikt oprócz tych najbardziej zainteresowanych korzyściami takich kompensat nie miał świadomości tych kompensat.

Najlepiej jak by nikt z "nieświadomych" nie zaglądał na konta bankowe danej wspólnoty mieszkaniowej, najlepiej jakby nikt nie znał zasad i mechanizmów jakim towarzyszą rozliczania za pomocą kompensat. Najlepiej jakby nikt nie zadawał żadnych pytań i żeby było po staremu jak za dawnych starych dobrych czasów kiedy nikt o nic nie pyta a każdy "nieświadomy" płaci zaliczki które będzie dla niepoznaki nazywać się opłatami lub też czynszem. Najlepiej jakby wszyscy dalej myśleli, że są najemcami mieszkań gminnych i nie mają nic do powiedzenia.

Co tam konkurencyjny rynek zarządców nieruchomości, co tam profesjonalne firmy (przedsiębiorcy z rynku) zarządzające nieruchomościami. Kompensata może rozwiązać dużą cześć problemów.

Gminnych problemów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Sty 27, 2020 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po skardze na dyrektora MZGLiA (skarga tutaj http://docdro.id/SaFOt3K) Rada Miasta Knurów uznała skargę za bezzasadną (uzasadnienie tutaj https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=24957&idmp=381&r=r. ) W uzasadnieniu ani słowa o tym że Gmina Knurów zadłużała się (zgodnie z formularzami Rb-Z) w tamtym czasie wśród własnych obywateli/właścicieli we wspólnotach. W uzasadnieniu Rady Miasta Knurów mamy taki fragment:

Cytat:
Zarząd nieruchomością wspólną sprawują osoby fizyczne wybrane spośród współwłaścicieli. Umowa o administrowanie jest zawarta pomiędzy Wspólnotą reprezentowana przez Zarząd a Miejskim Zespołem Gospodarki Lokalowej i Administracji reprezentowana przez dyrektora. W ramach umowy Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji wykonuje czynności administracyjno techniczne. Kompetencje stanowiące we Wspólnocie pozostają w rękach Zarządu i zebrania właścicieli.


Rada Miasta w tym uzasadnieniu opisała sprawy oczywiste. Zarząd Właścicielski (art. 20 uwl) w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej zawarł umowę o administrowanie, umowę to zawarł z dyrektorem MZGLiA. Jest to umowa cywilnoprawna. W ramach tej umowy dyrektor MZGLiA w raz z innymi gminnymi specjalistami wykonywał i wykonuje różne czynności administracyjno techniczne. Za wykonywanie tych czynności administracyjno technicznych, płacicie wy wszyscy jako właściciele, wynagrodzenie - jest to wynagrodzenie za usługę administrowania częścią wspólną w waszej wspólnocie mieszkaniowej. W waszej wspólnocie płacicie za różne usługi:

- elektrykowi za drobne sprawy związane z elektryką
- firmie sprzątającej części wspólne nieruchomości
- administratorowi za usługę administrowania częściami wspólnymi (czyli w tym przypadku według BIP pełna nazwa: Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o kopia https://web.archive.org/web/20200114205222/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o).
- obsługa domofonu
- obsługa zieleni (trawa, żywopłot) itd
- inne


Przykładową czynnością administracyjno techniczną wynikająca z administrowania, za którą płacicie MZGLiA jest kopiowanie faktur za wodę, za ciepło, i usługę administrowania częścią wspólną wspólnoty mieszkaniowej i wysłanie tych faktur drogą elektroniczną (przykładowo poprzez ePUAP) jednemu z właścicieli, który te faktury opłaca i chce faktury zobaczyć. Właściciel wpłacając ZALICZKI za wodę, ciepło, usługę administrowania ma prawo zgodnie z uwl zobaczyć faktury dokumentujące sprzedaż towarów i usługi za które w ramach wpłat swoich zaliczek zapłacił.

Prosta czynność, prawda? Skopiować fakturę i wysłać temu który te faktury (w swojej części) opłaca. Tak .. prosta czynność.

Z uzasadnienia z Rady Miasta Knurów https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=24957&idmp=381&r=r. bardzo mi się podoba stwierdzenie:

Cytat:
Nie jest kompetencją administratora łagodzenie przepisów lub też ich nad interpretacja


Pięknie się to zdanie komponuje z faktem iż administrator ten do dziś na stronie www.mzglia.pl chwali się, że zarządza na zlecenie wspólnotami mieszkaniowymi a w statucie który jest dokumentem bardzo istotnym ze względów prawnych od 2011 roku o wspólnotach mieszkaniowych ani jednego słowa.

Prawdziwie kompetentny gminny administrator wspólnot mieszkaniowych w mieście Knurów.

Jutro miną dwa tygodnie jak czekam na kopie faktur naszej wspólnoty mieszkaniowej, które w swojej części poprzez wpłaty miesięcznych zaliczek, opłacałem przez cały 2019 rok.

Wysłałem standardowo pismo do zarządu wspólnoty mieszkaniowej za pośrednictwem naszego administratora (tutaj przykład takiego pisma http://projekt.silesia-adm.pl/wp-content/uploads/2019/12/Zmiana-ilo%C5%9Bci-os%C3%B3b.pdf kopia https://web.archive.org/web/20200127192630/http://projekt.silesia-adm.pl/wp-content/uploads/2019/12/Zmiana-ilo%C5%9Bci-os%C3%B3b.pdf gdzie za pośrednictwem administratora wspólnoty przesyła się informacje do zarządu właścicielskiego). Silesia ADM to nowe wcielenie administratora którego tutaj wcześniej chwaliłem Tech-Drob https://www.silesia-adm.pl/o-spolce/ . Warto zauważyć, że Silesia ADM (tak jak kiedyś Rada Miasta Knurów) pisze o zaliczkach a nie o opłatach czy też czynszu. Przy logowaniu do e-kartoteki informują:

Cytat:
W celu zalogowania do e-katroteki należy przygotować dane znajdujące się na zawiadomieniu o zaliczce


Już pisałem kiedyś moim zdaniem firma Tech-Drob jest godnym naśladowania administratorem wspólnot mieszkaniowych.

Kompetencje administratora naszej wspólnoty mieszkaniowej (czyli MZGLiA), jakie się w tym czasie ujawniły, aż biją po oczach. Nagle przesyłanie kopii faktur stało się problematyczne. Dodam, że w ostatnich 1-2 latach nie było problemu z kopiami faktur dokumentujących sprzedaż naszej wspólnocie towarów i usług.

Niewiem ... niewiem, może jest to związane z tym, że już telefonicznie pytałem gminnych specjalistów od zarządzania/administrowania nieruchomością wspólną WM na co teraz będą szły nasze zaliczki za ciepło CO które będziemy zbierać od lutego/marca do czerwca 2020? Prawdopodobnie w okresie od lipca do grudnia 2019/stycznia 2020 w zaliczkach za CO uzbieraliśmy już na koszt ciepła CO za cały okres od lipca 2019 do czerwca 2020. Opisywałem sprawę zaliczek kilka postów wyżej.

Piszę prawdopodobnie ponieważ stwierdzenie/potwierdzenie tego co opisałem powyżej prawdopodobnie znajdę właśnie we fakturach (które są moją współwłasnością i które współopłacam ) na które czekam już prawie 2 tygodnie.

Gmina Knurów jako jeden z właścicieli mieszkań komunalnych która też wpłaca te zaliczki na poczet ciepła CO być może będzie również zainteresowana moimi wnioskami które chciałbym przedstawić przed zebraniem i na zebraniu? Wydaje mi się że Gmina Knurów powinna być zainteresowana - art. 44 ust. 3 punkt 1 ustawy o finansach publicznych https://www.lexlege.pl/ustawa-o-finansach-publicznych/art-44/ coś nie coś wspomina o sposobie wydatkowania środków publicznych.

No ale zawsze może się tak zdarzyć, że kopii faktur z bliżej nieokreślonych przyczyn nie otrzymam i nie będe miał możliwości przedstawienia swoich argumentów na zebraniu wspólnoty. Gminni specjaliści nic nie będą wiedzieć nikt nie będzie potrafił udzielić żadnej (pisemnej) odpowiedzi dlaczego nie uzyskałem kopii faktur (za potwierdzeniem zgodności z oryginałem) które opłaciłem. Zawsze przecież może się tak zdarzyć, prawda?

Czas pokaże czy w tym przypadku nie wystąpią bliżej nieokreślone trudności z dostępem do kopii faktur które opłacałem przez cały 2019 rok.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Czw Sty 30, 2020 12:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wypowiedziane z entuzjazmem i uśmiechem na twarzy:
Cytat:
[...] Panie Redaktorze, trzeba by zacząć od tego, że przy tego rodzaju inwestycji, PRAWDA, usterki były, są i po prostu będą [...]

Widząc od czasu do czasu, głównie podczas corocznych zebrań naszej wspólnoty, podobne uśmiechy i podobny entuzjazm niektórych gminnych specjalistów zawsze przypomina mi się polski zespół T.Love - sam nie wiem skąd to skojarzenie.

Kurcze... u nas w Knurowie to jednak jest zawsze po drodze. Mamy systemy ewidencjonowania usterek. Z tego co zrozumiałem usterki te NATYCHMIAST przekazywane są do odpowiednich firm.

U nas w Knurowie po prostu jest super!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Czw Sty 30, 2020 10:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W trybie dostępu do informacji publicznej odnośnie materiału TVP3 Katowice
[1] https://katowice.tvp.pl/46244586/kamienice-w-knurowie-piekne-z-zewnatrz-w-srodku-zdaniem-mieszkancow-katastrofa
poszły, przez ePUAP, do MZGLiA pytania



Najważniejsze pytanie nr 7 - skoro istnieje ewidencja usterek to moim zdaniem warto zgłaszać WSZYSTKIE usterki.
Moim zdaniem, tak mi się wydaje, specjaliści z MZGLiA jakoś z tych usterek są rozliczani. Nazwa Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji zobowiązuje.

Jeżeli ktoś z Was czytelników zna Panią Annę i/lub Pana Stanisława to proszę przekazać serdeczne pozdrowienia.

Pozdrawiam Państwa i podziwiam za cierpliwość.

Przy okazji: Otrzymałem kopie faktur za ciepło CO, wodę zimną oraz usługę jaką świadczy nam MZGLiA. W fakturach za rok 2019 nazwa usługi jaką świadczy się naszej wspólnocie mieszkaniowej brzmi:
Opłata za administrowanie wspólnotą za tutaj dany miesiąc 2019. Ta opłata to wynagrodzenie jakie płacicie jako właściciele za usługi jakie świadczy wam MZGLiA w ramach administrowania Waszą wspólnotą mieszkaniową.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Lut 08, 2020 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okazuje się że o wypowiedzi Dyrektora MZGLiA na temat "usterek" w odnowionych kamienicach można było obejrzeć w Aktualnościach na antenie TVP3.

Aktualności z dnia 17.01.2020 - https://katowice.tvp.pl/46238535/17012020-godz-1830 materiał o "usterkach" z Knurowa zaczyna się w 14 minucie i 14 sekundzie.

Nie mogę się doczekać specjalistycznych analiz na temat prognozowanych (może specjaliści z MZGLiA wykorzystują jakieś zawansowane modele matematyczne?) usterek na rok 2020. Drodzy czytelnicy i mieszkańcy miasta (właściciele i najemcy), pamiętajcie:

Usterki były są i po prostu będą.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Czw Lut 20, 2020 11:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź odnośnie wniosku związanego z ewidencją usterek.



Odpowiedź na pytanie 1, 2, 6, 7.
Rzeczowa i konkretna odpowiedź.

Odpowiedź na pytanie 3.
Typowy zabieg jaki miałem okazje widzieć nie raz. Dlaczego autor odpowiedzi wspomina o planowaniu liczby usterek?
Przecież ja w moim pytaniu nic a nic nie wspominałem o planowaniu liczby usterek.
Nie da się zaplanować liczby usterek podobnie jak nie da się zaplanować pogody, dlatego mówimy o prognozowaniu
pogody jak również o prognozowaniu liczby usterek. Dla prognozy pogody występują również modele matematyczne.

Wyrażenie "planowanie liczby usterek" brzmi bardzo nienaturalnie. Dlaczego dyrektor wspomina o planowaniu liczby usterek?
Nie wiem i nie chce wiedzieć. Ja nie pytałem o planowaną liczbę usterek.

Odpowiedź na pytanie 4.
Brak odpowiedzi na pytanie 4. Nie można się dowiedzieć w ilu budynkach zastosowano nowoczesny materiał jakim jest kostka brukowa.

Odpowiedź na pytanie 5.
Nawet nie wiem jak to skomentować. Zastanawiam w ilu budynkach zastosowano kostkę brukową z materiału
wideo i czy do poprawy ponownie wykorzystano kostkę brukową z materiału wideo.

Jak można się dowiedzieć kostka brukowa betonowa ma wiele zastosowań Smile

Zmieniając temat:

W 1997 roku w Przeglądzie Lokalnym 29/97 (230) na stronie 4 dyrektor MZGLiA tłumaczy czytelnikom czym jest czynsz (którzy płacą najemcy) oraz czym jest zaliczka (którą płacą właściciele we wspólnotach mieszkaniowych).



Dziękuje osobie, która przesłała mi link do tego wywiadu https://sbc.org.pl/dlibra/publication/294992/edition/278742/content
Dyrektor MZGLiA już w 1997 w przeglądzie lokalnym zgodnie z ustawą o własności lokali wytłumaczył mieszkańcom różnice pomiędzy czynszem a zaliczką.

Dlaczego ja teraz w 2020 roku dostaje wiadomość podpisaną przez dyrektora, że na konto naszej wspólnoty mieszkaniowej mam wpłacać pieniądze tytułem opłaty za lokal?
Czy Ty czytelniku, jako właściciel mieszkania we wspólnocie, również otrzymałeś wiadomość iż masz dokonać wpłaty tytułem OPŁATY ZA LOKAL?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Nie Mar 08, 2020 6:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie dlaczego u Pani Anny pojawiła się ekipa z kamerą z TVP3? Myślę, że Pani Anna od dawna (od co najmniej 17 lat) wie, że ze specjalistami z MZGLiA najlepiej (najskuteczniej) rozmawia się przez media. Z tego co widać Pani Anna miała już do czynienia z konfiguracją "Wilgoć w mieszkaniu + MZGLiA". Z tego co można przeczytać - Pani Anna przerabiała kilkuletnie boje ze specjalistami od wilgoci.

1. Przegląd Lokalny z 2003 nr 6 - https://sbc.org.pl/dlibra/publication/310180/edition/293093/content - strona 8.
2. Przegląd Lokalny z 2003 nr 8 - https://sbc.org.pl/dlibra/publication/310182/edition/293095/content - strona 5 - w dolnym prawym rogu, dyrektor wspomina o niewłaściwym traktowaniu mieszkańców przez pracowników którzy podlegają dyrektorowi MZGLiA.

Jak się poczyta porady od specjalistów z MZGLiA (te o wilgoci na niebieskim tle i inne) to ... dla mnie to nic nowego już się przyzwyczaiłem. Po prostu klasa sama w sobie - klasa MZGLiA.

Ciekaw jestem czy w 2003 roku Pani Anna również słyszała o tym że: "usterki były, są i po prostu będą"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pią Kwi 17, 2020 12:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nadzór prawny Wojewody Śląskiego, ponownie, merytorycznie w temacie zakładu budżetowego zarządzającego (administrującego) wspólnotami mieszkaniowymi (otworzy się PDF z rozstrzygnięciem) http://bip.katowice.uw.gov.pl/download/10487.html

Po zmianie przepisów (dodano art. 9 ust. 2a ustawy o samorządzie gminnym), meritum w przywołanym powyżej rozstrzygnięciu, odnośnie zarządzania wspólnotami przez zakład budżetowy, moim zdaniem, zawiera się w poniższym zdaniu:
Cytat:
" [...] Zakład budżetowy – w tym przypadku Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych – nie jest ani gminą, ani gminną osobą prawną. [...]

Zakłady budżetowe działają na podstawie ustawy o finansach publicznych.
Wygląda na to że w DG ponownie szykuje się droga: Rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody -> WSA -> NSA.

Na ewentualne, ostateczne rozstrzygnięcie WSA i być może (w zależności od reakcji stron) NSA wydaje mi się, że ponownie będzie trzeba poczekać, ze ... 2, 3 lata. Czas pokaże.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Kwi 27, 2020 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kopia strony https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o z BIPu MZGLiA odnośnie informacji podstawowych z dnia dzisiejszego https://web.archive.org/web/20200427102554/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o zrobiona przed chwilą.

Według strony BIP - nazwa zakładu budżetowego:

Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji

Zgodnie ze statutem uchwalonym przez Radę Miasta Knurów pełna nazwa to:

Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji.

Dlaczego tak jest? Centralizacja VAT z 2017 roku się kłania.

27.04.2020


Ostatnio zmieniony przez Obywatel008 dnia Wto Kwi 28, 2020 1:29 am, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Wto Kwi 28, 2020 12:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dane z BIPu MZGLiA na dzień 27.04.2020:


Dla nazwy na BIPie: Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji na BIPie mamy REGON: 271216856

A co na to rządowe bazy danych:
https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka



REGON należy do podmiotu Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji. Nie ma nic wspólnego z "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji"
Zgodnie z rekordami z bazy rządowej podmiot Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji nie posiada bankowych kont rozliczeniowych został wykreślony z rejestru VAT 31.12.2016 z powodu ustawy o centralizacji rozliczeń VAT. Nadole jak się wyszuka w bazie rządowej podana jest podstawa prawna.

No dobrze więc do kogo należy numer konta bankowego podanego na BIPie z linku. Sprawdźmy.
Dla numeru konta na BIPie mamy: 45 1560 1081 2121 0351 1121 0001


Z rządowej bazy można się dowiedzieć że numer konta należy do Gminy Knurów a nie do "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji"

Ok, czego więc możemy się dowiedzieć z bazy rządowej na temat podmiotu: "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji"



NICZEGO w bazach rządowych taki podmiot o nazwie: "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji" NIE FIGURUJE.

Podmiot "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji" istnieje tylko i wyłącznie w BIPie MZGLiA.

Zgodnie z statutem uchwalonym przez Radę Miasta Knurów pełna nazwa naszego zakładu budżetowego brzmi:

Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji

Zgodnie z prawem ustanowionym przez Państwo Polskie, jedynym organem który posiada odpowiednie kompetencje do zmiany statutu (w którym zmienia się nazwę zakładu budżetowego) jest Rada Miasta - dzieje się to przez odpowiednią uchwałę.

W zapytaniu do urzędu podatkowego użyto nazwy ze statutu
https://sip.mf.gov.pl/faces/views/szczegoly/szczegoly-interpretacji-indywidualnej.xhtml?dokumentId=529358&poziomDostepu=PUB&indexAccordionPanel=-1#tresc

Cytat:
[...] Gmina realizuje swoje zadania z zakresu gospodarki mieszkaniowej i gospodarowania lokalami użytkowymi poprzez samorządowy zakład budżetowy – Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji (dalej MZGLiA, Zespół, Zakład budżetowy). Samorządowy zakład budżetowy odpłatnie wykonuje powierzone mu zadania, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych i dotacji. [...]


Ciekawe dlaczego nie władowano tam tej "radosnej twórczości" z https://web.archive.org/web/20200427102554/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o

Podsumowując. W Knurowie mamy samorządowy zakład budżetowy który na swoim BIPie ma pełną nazwę, która różni się od tej nadanej przez Radę Miasta Knurów. Zakład ten zmienił tą nazwę na swoim BIPie w marcu 2017 roku zaraz po tym jak powstała ustawa o centralizacji rozliczeń VAT - wcześniej przez wiele lat nazwa była zgodna ze statutem uchwalonym przez Radę Miasta Knurów. Zakład ten zarządza wspólnotami mieszkaniowymi chociaż w statucie MZGLiA na ten temat nie ma ani słowa - Wspólnoty Mieszkaniowe literalnie zostały wykreślone ze statutu w 2011 roku w momencie jak zmieniał się ustrój i ustawa o finansach publicznych zakazała takiej działalności dla samorządowego zakładu budżetowego. W statucie do dziś nie ma żadnego słowa na temat wspólnot mieszkaniowych. NIP do rozliczeń VAT z BIPu MZGLiA również należy do Gminy Knurów.

Mam takie jakieś wrażenie, że może u nas w Knurowie gdzieś na obrzeżach, na knurowskiej prerii za byłym Tesco jest jakiś wigwam siedzi w nim wódz (o taki na przykład https://en.wikipedia.org/wiki/Cacique - dobrze mu się z oczu patrzy) i nadaje podczas nocnego transu jakieś alternatywne niespisane/skodyfikowane prawa plemienne? Specjaliści klasy MZGLiA odbierają to jakoś i później mamy efekty tego na BIPie MZGLiA? Wiem że to nie realne, takie wrażenie tylko.

No ale niech się specjaliści klasy MZGLiA zdecydują. Albo preria i wigwam i bliżej nieokreślone prawa plemienne (i wtedy radosna twórczość na BIPie zakladu budżetowego i działalność której nie zapisano wprost w statucie MZGLiA) albo Państwo Polskie i przepisy ustanowione w konstytucji RP, ustawach jak również w uchwałach Rady Miasta Knurów takich jak na przykład ta: Statut MZGLiA
https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=13657&idmp=433&r=o
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Maj 02, 2020 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kopia pierwszej strony sprawozdania finansowego MZGLiA za rok 2018 które można znaleźć na BIPie MZGLiA tutaj https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=81046&wer=1
kopia strony https://web.archive.org/web/20200502173022/https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=81046&wer=1



W samym polu "Nazwa i adres Jednostki Sprawozdawczej" nie można WPISAĆ BYLE CZEGO a więc w wymaganym polu: Zgodnie z tym co mamy w statucie MZGLiA sprawozdanie, zgodnie z dokumentem powyżej, złożył
Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji znajdujący się przy Floriana 4, 44-190 Knurów. A powyżej ... pieczątka w której mamy: "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji".

Ciekaw jestem kto jest Dyrektorem instytucji o nazwie: "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji"?

Tutaj całość: https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=30192&idmp=1826&r=o kopia https://web.archive.org/web/20200502172620/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=30192&idmp=1826&r=o

Co oznacza strata netto na dzień 31.12.2018 w wysokości -198 079,42 zł z pola A.II z powyższego (linkowanego) sprawozdania?
I jak ta strata ma się do wspólnot mieszkaniowych którymi na zlecenie (można się o tym dowiedzieć tylko ze strony mzglia.pl - w statucie MZGLiA nie ma o tym ani słowa) zarządza MZGLiA?

Poniżej przykład sprawozdania finansowego z Barczewa:



http://zbk.barczewo.pl/wp-content/uploads/2019/04/20190404093702.pdf kopia https://web.archive.org/web/20200502192518/http://zbk.barczewo.pl/wp-content/uploads/2019/04/20190404093702.pdf

A to ci niespodzianka. Samorządowy zakład budżetowy z Barczewa używa pieczątki w której nazwa tego zakładu jest identyczna z nazwą określoną w statucie uchwalonym przez Radę tegoż miasta. W pieczątce znajduje się również NIP i REGON tegoż zakładu.

No kto by pomyślał
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pią Cze 12, 2020 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pieczęć. Co powinna zawierać pieczęć samorządowego zakładu budżetowego którego pełna nazwa (według statutu uchwalonego przez Radę Miasta Knurów),
brzmi: Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie?

Rok 2011
Statut Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie paragraf 4.1 bardzo jasno i klarownie to definiuje:




Tutaj źródło PDF http://dzienniki.slask.eu/WDU_S/2011/257/dz_257p.pdf (strona 32, 33 PDFu)

Inne źródło - statut z BIPu https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=47505&wer=1 kopia https://web.archive.org/web/20200612170133/https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=47505&wer=1

Radni Miasta Knurów uchwaliła w 2011 roku jaka ma być treść pieczęci MZGLiA.

Rok 2020
Interpelacja Radnego - https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=32545&idmp=1752&r=o - tutaj więcej https://tiny.pl/7wdtg

Odpowiedź dla Radnego - https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=92556&wer=1 kopia https://web.archive.org/web/20200611210111/https://knurow.bip.info.pl/plik.php?id=92556&wer=1

Z tej odpowiedzi wyciągnąłem i zaznaczyłem na żółto istotne fragmenty (cały dokument w linku powyżej):



odpowiedź datowana jest na 09.06.2020.

Zwróćcie uwagę. Cóż to się takiego stało, że dyrektor MZGLiA (czyli Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie) używa pieczęci, że w odcisku tejże pieczęci mamy takie jakieś mało spójne informacje... NIP się gdzieś zapodział, nazwa jakaś taka rozbudowana? O co tutaj może chodzić?

Jak w przeszłości wyglądała pieczęć która pasuje to tej zdefiniowanej w paragrafie 4.1? A chociażby tak jak w tym dokumencie (lewy górny róg) w którym dyrektor MZGLiA raportował Prezydentowi miasta zadłużenie względem wspólnot mieszkaniowych (o tym zadłużeniu pisemnie informował mnie osobiście dyrektor MZGLiA):


Tutaj cały dokument http://docdro.id/NMXg2Cp

Dlaczego dyrektor MZGLiA w 2020 roku używa pieczęci która różni się od tej jaką zdefiniowano w statucie MZGLiA z 2011 roku? Przecież całe lata używał standardowej pieczęci tej z NIPem.

Dlaczego pieczęć jaką używa dyrektor MZGLiA (na BIPie MZGLiA istnieją informacje które sugerują iż skrót MZGLiA = Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji. Czyż nie powinno być GK - MZGLiA? Smile ) w czerwcu 2020 roku nie zawiera numeru NIP?

I w związku z tym z powyżej:
Na czyje konto bankowe i jakiej instytucji (NIP i nazwa instytucji) wspólnoty mieszkaniowe w Knurowie w której Gmina Knurów ma swoje udziały (mieszkania) przelewają środki pieniężne tytułem usługi administrowania wspólnotą mieszkaniową.

Kto jest i przez całe lata był jedynym dysponentem kont bankowych wspólnot mieszkaniowych i w jakiej instytucji (NIP i nazwa) ci dysponenci kont bankowych wspólnot mieszkaniowych są zatrudnieni. Komu podlegają? Kto ich kontroluje?

Komu Gmina Knurów będąca jednym z właścicieli lokali w danej wspólnocie mieszkaniowej płaci (w swojej części udziałów) za usługę administrowania. Jaki jest NIP i przypisana temu NIPowi nazwa firmy której Gmina Knurów płaci (w swojej części udziałów w danej wspólnocie) za usługę administrowania wspólnotą mieszkaniową?

Jaki jest NIP i nazwa tej jednej konkretnej firmy której my większości właściciele płacimy (w latach 2017 - 2020) za usługę administrowania w naszych wspólnotach mieszkaniowych w Knurowie?

Przypomnę że NIP Gminy Knurów jednego z właścicieli we wspólnotach mieszkaniowych w Knurowie który opłaca w swojej części tego administratora to zgodnie z https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=12494&idmp=1236&r=o):

9691597553
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Cze 15, 2020 10:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykładowy wzór umowy z samorządowego zakładu budżetowego z Lublina dotyczący najmu. Pierwsza strona:



Tutaj cały dokument: https://znk-lublin.home.pl/znk/dokumenty/z_reg_lu_z9a_2018.pdf (kopia https://web.archive.org/web/20200615192529/https://znk-lublin.home.pl/znk/dokumenty/z_reg_lu_z9a_2018.pdf)

Dyrektor tego samorządowego zakładu budżetowego jasno i wyraźnie we wzorze tej umowy określa iż tak naprawdę to działa w imieniu Gminy Lublin której siedziba znajduje się na Placu Króla Władysława Łokietka 1, 20-109 gdzie podmiotem z którym zawierana jest umowa to GMINA LUBLIN i dla pewności żeby dla wszystkich było jasne dodaje NIP GMINY LUBLIN - 9462575811. To jaki jest NIP (946-18-86-466) i REGON Zarządu Nieruchomości Komunalnych w Lublinie przy ul. Grodzka 12 jest zupełnie nieistotne z racji tego że umowa pomiędzy WYNAJMUJĄCYM a NAJEMCĄ to umowa pomiędzy GMINĄ LUBLIN a NAJEMCĄ. Taka dola samorządowego zakładu budżetowego i jego dyrektora.

Ktoś w Lublinie z klientów, potencjalnych najemców może pomyśleć że dla niego cała sytuacja nie jest jasna i nie rozumie do końca o co chodzi. Nie ma sprawy, władze gminy Lublin siebie i swoich mieszkańców w tym przypadku traktują poważnie i korzystają z dobrodziejstw jakie daje internet - dostępne jest wyjaśnienie stronie-zakładce "O firmie" tegoż zakładu budżetowego. Jasno wyjaśnione to co spowodowała centralizacja VAT.

https://www.znk-lublin.pl/firma.php (kopia https://web.archive.org/web/20200615200848/https://www.znk-lublin.pl/firma.php)

Dane zakładu budżetowego jako odbiorcy na fakturze to tylko i wyłącznie dane pomocnicze, tutaj więcej https://www.rp.pl/Finanse/311229999-Najwazniejszy-obowiazek-centralizacji-VAT-zmiana-faktur.html

Lublin, Polska. Spójne i jasno przedstawione informacje - wiadomo, XXI wiek to póki co wiek informacji.

Oprócz tego na stronie tego samorządowego zakładu budżetowego można znaleźć namiary na zarządców wspólnot mieszkaniowych znajdujących się w Lublinie. Fantastyka? A gdzie tam, zwyczajna rzeczywistość tam gdzie 19 lat temu zawitał XXI wiek.

https://www.znk-lublin.pl/zarzadcy.php (kopia https://web.archive.org/web/20200615193213/http://www.znk-lublin.pl/zarzadcy.php)

Z jakiegoś powodu Dyrektor tegoż samorządowego zakładu budżetowego nie widzi żadnego problemu w tym że w mieście Lublin jest konkurencja między zarządcami nieruchomości. No bo co w tym złego? Dyrektor tego zakładu sam na swoich stronach umieszcza informacje o tych zarządcach. Gmina napewno zyskuje - ma lepszy poziom usług dla swoich lokali które znajdują się we wspólnotach mieszkaniowych. Jak jest konkurencja to wszystkim jest to na rękę - każdy zyskuje. Jak jest konkurencyjny rynek to od strony dostawcy usług najwięcej zyskują ci którzy najlepiej spełniają oczekiwania swoich klientów.

Prawda?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 6 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka