Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Telefon Ratunkowy 112 w Gliwicach nie działa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Powiat Gliwicki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 11:35 am    Temat postu: Telefon Ratunkowy 112 w Gliwicach nie działa Odpowiedz z cytatem

Wczoraj wieczorem na A4 przed węzłem bojskowskim doszło do wypadku z udziałem 3 samochodów osobowych i tira. Nie było ciężko rannych, ale natychmiast wystąpiło duże zagrożenie w ruchu, padał deszcz, ludzie bez ochrony przemieszczali się po ciemnej autostradzie.
W tym momencie wielu świadków wypadku chwyciło za telefony komókowe, żeby jak najszybciej sprowadzić pomoc. Z jakim skutkiem?
Przez prawie 4 minuty automat powtarzał, żeby się nie rozłączać i że zaraz zostanie przyjęte zgłoszenie. Potem wrócił sygnał wybierania numeru, ale już nikt się nie zgłosił. Zdążyłem dojechać do domu.
Niby nic takiego, powiecie, ale uświadomiłem sobie ze zgrozą, że przecież od funkcjonowania tego numeru ratunkowego 112 zależy często ludzkie życie. Gdyby ktoś w tym czasie umierał, był nieprzytomny, reanimowany, wymagał np. defibrylacji, podania specjalistycznych leków, to niemożność wezwania pomocy przez 4 do 5 minut radykalnie zmniejsza szanse na przeżycie tego człowieka. Wiadomo, że przy bardziej masowych katastrofach ilość dzwoniących będzie znacznie większa, niż wczoraj a zatem szansa na wezwanie pomocy jeszcze bardziej zmaleje!
Proszę służby powiatu o potraktowanie tego, jak oficjalnego pytania:
1) Jakie techniczne warunki i jakie zabezpieczenia są stosowane, by zapobiec zatykaniu się linii 112 w gliwickim centrum powiadamiania
2) Dlaczego treść komunikatu wprowadza w błąd każąc dzwoniącemu nie rozłączać się i czekać bez końca, gdy w tym samym czasie mógłby on wybrać skutecznie inny numer alarmowy i ściągnąć pomoc?
3) Ile osób zatrudnionych jest w centrum na dyżurze do obsługi wezwań?
4) Dlaczego po fakcie nikt z obsługi Centrum nie dodzwonił się zwrotnie pod numer, z którego wzywano pomocy, żeby sprawdzić, jakiego zdarzenia dotyczyło nieskuteczne wezwanie?
5) Czy ma to cokolwiek wspólnego z nowoczesnymi normami ratownictwa i czy gigantyczne pieniądze, jakie wydano z naszych kieszeni na stworzenie centrum nie są w takich przypadkach marnowane?

Posłuchaj nagrania - (oryginalne, bez montażu, czas: 3 min. 36 sek.)

PS. Jeden z podstawowych błędów akcji ratunkowej polega na tym, że świadkowie liczą, że kto inny wezwie albo wezwał już pomoc. W opisanej sytuacji nawet fakt, że widziałem kilka osób z telefonami komórkowymi przy uchu wcale nie oznacza, że ktokolwiek z nich zdołał się dodzwonić. Dodatkowa przesłanka: sieci operatorów komórkowych funkcjonowały prawidłowo a zator wystąpił bezpośrednio na docelowym łączu centrum powiadamiania.


Ostatnio zmieniony przez secundo dnia Sob Mar 28, 2009 7:49 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
cichy



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 691

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 11:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ładny burdel, ktoś powinien za to ostro beknąć
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Baron



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 4170
Skąd: Knurow

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 12:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wszyscy naraz zaczeli dzwonic to czego sie tu dziwic Dontknow
_________________
Szli krzycząc: "Polska! Polska" [...]
Wtem Bóg z Mojżeszowego pokazał się krzaka,
Spojrzał na te krzyczące i zapytał: "Jaka?".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM Yahoo Messenger MSN Messenger
cichy



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 691

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 12:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Baron napisał:
Jak wszyscy naraz zaczeli dzwonic to czego sie tu dziwic Dontknow

to nie ma znaczenia może dzwonić 150 osób na raz i nie powinno być żadnych problemów
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Plumowski



Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 1465
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 5:32 pm    Temat postu: Re: Telefon Ratunkowy 112 w Gliwicach nie działa Odpowiedz z cytatem

secundo napisał:


PS. Jeden z podstawowych błędów akcji ratunkowej polega na tym, że świadkowie liczą, że kto inny wezwie albo wezwał już pomoc. W opisanej sytuacji nawet fakt, że widziałem kilka osób z telefonami komórkowymi przy uchu wcale nie oznacza, że ktokolwiek z nich zdołał się dodzwonić. Dodatkowa przesłanka: sieci operatorów komórkowych funkcjonowały prawidłowo a zator wystąpił bezpośrednio na docelowym łączu centrum powiadamiania.


Ciekawe; wiele razy mam potrzebę dzwonić na gliwicki numer 112 i ani razu nie czekam dłużej niż pół minuty.
_________________
Pozdrawiam,
Heniek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Baron



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 4170
Skąd: Knurow

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cichy napisał:
Baron napisał:
Jak wszyscy naraz zaczeli dzwonic to czego sie tu dziwic Dontknow

to nie ma znaczenia może dzwonić 150 osób na raz i nie powinno być żadnych problemów


Myslisz?? od kiedy to 150 osob siedzi w centrali?? normalnie jest 1 lub 2 operatorow ktorzy kieruja calym ruchem pomocy
_________________
Szli krzycząc: "Polska! Polska" [...]
Wtem Bóg z Mojżeszowego pokazał się krzaka,
Spojrzał na te krzyczące i zapytał: "Jaka?".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM Yahoo Messenger MSN Messenger
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Mar 28, 2009 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Baron napisał:
cichy napisał:
Baron napisał:
Jak wszyscy naraz zaczeli dzwonic to czego sie tu dziwic Dontknow

to nie ma znaczenia może dzwonić 150 osób na raz i nie powinno być żadnych problemów


Myslisz?? od kiedy to 150 osob siedzi w centrali?? normalnie jest 1 lub 2 operatorow ktorzy kieruja calym ruchem pomocy


Zamieściłem link do nagrania (w pierwszym poście). Wydaje mi się, że sytuacja, gdy z terenu powiatu na raz dzwoni kilka lub kilkanaście osób, jest do przewidzenia i nie powinna uniemożliwiać skutecznego wezwania pomocy. Po ponad trzech minutach komunikat ucichł, włączył się normalny sygnał wybierania numeru (nie był on zajęty) ale i tak dalej nikt się nie zgłaszał.
Jeżeli było za dużo wezwań, to dlaczego potem nikt z ratowników nie sprawdzał nieodebranych wezwań?
Wyobraźcie sobie, że ulegacie ciężkiemu wypadkowi bez świadków w pojedynkę na odludziu i macie na wyczerpaniu baterie w komórce - resztki energii zużywacie przez prawie 4 minuty na czekanie i słuchanie komunikatu a potem nikt się nie interesuje, co się stało. Czy to nie działa na wyobraźnię?
PS. Dodam tylko, że wcześniej w ciągu kilku lat dzwoniłem na 112 kilka razy i zawsze szybko zgłaszał się ratownik. Jeden raz (w zeszłym roku), gdy nocą palił się śmietnik na osiedlu, kazano mi dzwonić osobno po straż pożarną, powiedzieli, że straży nie obsługują i wtedy byłem tym zdziwiony.

Wiadomości ze strony Centrum Ratownicwa Gliwice upewniają mnie, że nie powinno być takich sytuacji a wszystko powinno funkcjonować bez zarzutu.

Reasumując: proszę, żeby ktoś z powiatu wyjaśnił, czy CPR nadal działa w takiej formie jak po otwarciu (wszystkie służby razem), czy może coś się zmieniło? Do kogo naprawdę dzwonimy wybierając z telefonów komórkowych "europejski" numer ratunkowy 112 (do CPR?, do policji?)?
Jakie standardy przyjęto w powiecie: czas oczekiwania, system przekierowań itd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
MefKM



Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 903
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 12:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raz dzwonilem na 112 i chcialem wezwac pogotowie - to od szanownego pana otrzymalem nr tel. bezposredni na pogotowie w knurowie - no paranoja - przeciez ten czlowiek jest od tego jak doopa od srania - i to on jest łacznikiem pomiedzy policja, pogotowiem, straza poz. - a nawet powinien udzielic info o nr tel. pomocy drogowej

drugim razem dzwonilem, takze na 112, po straz pozarna i juz mnie pan powiadomil, ze wezwanie takie juz bylo i zostały zawiadomione odpowiednie sluzby

wiec nr dziala i sie sparawdza tylko jakosc dzialania zalezy od dyspozytora, ktory akurat obsluguje nr alarmowy 112 - jak zwykle zawodzi czynnik ludzki

bedac na podkarpaciu - jakis czas temu - zadzwonilem na 112 w sprawie najblizszej calodobowej stacji benzynowej - bylo juz b.pozno a nie znalem terenu i juz robilo sie pusto w baku - oczywiscie otrzymalem informacje o ktore prosilem - dyspozytorowi nie bylo ciezko pokierowac mnie w odpowiednie miejsce - ciekawe jak na taki tel. zareagowaly by gliwickie sluzby
_________________
MefKM
_______________________________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Daria W 2



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 208

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stare numery alarmowe 99... funkcjonują nadal więc lepiej w sytułacjach kryzysowych nietestować 112. Mam podobne doświadczenia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Arivoy



Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 437
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 1:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie tak dawno dzwonilem pod 112, odebral Policjant i poprosilem go by przelaczyl na pogotowie, a on do mnie: niech Pan zadzwoni pod 999 będzie szybciej...

Tam dzwoniąc z Knurowa dodzwoniłem się do... Mikołowa
_________________
http://www.Gornik.Zabrze.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 5:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak coś jest na rzeczy i coś się zmieniło na gorsze w gliwickim CR. Zgodnie z założeniami (które dalej widnieją na stronie CR jako aktualne) wszystkie połączenia z numerów 999, 998, 997 trafiają i tak do dyżurnego w centrum. Nie bardzo rozumiem, pod jaki numer odsyłają stamtąd do poszczególnych służb? Jeśli teoretycznie każdy taki telefon i tak zaraz sami odbiorą? To się nie trzyma kupy.
Najwidoczniej coś zmieniono w standardach pracy CR, tylko trzyma się to w tajemnicy przed opinią publiczną. Czy może powiat przestał płacić miastu Gliwice za współpracę? Może taka sytuacja nie dotyczy Gliwic tylko miast ościennych? Chciałbym tu przeczytać wyjaśnienia powiatu.
Oficjalnie upowszechnia się numer 112, więc w potrzebie jest on pierwszym, jaki wybieramy, ale okazuje się, że wszystko i tak działa po staremu, jak dziesięć lat temu, więc musimy dzwonić pod 999, 998, 997. I tracimy tylko czas. Ale gdy człowiek umiera taka strata czasu może przecież kosztować życie!
PS. Swoim starym zwyczajem wysłałem zapytania mailem do Wydziału Zarządzania Kryzysowego i do Wydziału Zdrowia starostwa oraz do referatu OC UM w Gliwicach i czekam na odpowiedź...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
knurowski student



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 136

PostWysłany: Wto Mar 31, 2009 7:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez kiedys dzwonilem na 112 z knurowa i nie bylo problemu. Raz dzwonilem z gliwic i tez bylo ok.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lukas2401
Moderator


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 5050
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Kwi 02, 2009 9:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem został opisany w dzisiejszym numerze PL Wink
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Kwi 02, 2009 10:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lukas2401 napisał:
Problem został opisany w dzisiejszym numerze PL Wink

Bardzo dobry i obszerny tekst, dziękuję za opisanie sprawy. A szczególnie za wyjątkowo celny komentarz, który trafia w sedno.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Powiat Gliwicki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka