Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Urbi
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 590
|
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 6:51 pm Temat postu: |
|
|
|
troszke dziwne bo nasz odcinek to Bełk- Sosnica... a nie Knurów Gorzyczki z tego co wiem.
Projekt Sośnica (Gliwice) - granica Państwa w Gorzyczkach składa się z 3-ch etapów, które odpowiadają odpowiednio trzem odrębnym decyzjom lokalizacyjnym wydanym przez Wojewodę śląskiego. Są to następujące części:
* Sośnica (Gliwice) - węzeł "Bełk" - etap północny dł. 15.4 km
* węzeł "Bełk" - Świerklany - etap środkowy dł. 14.1 km
* Świerklany - granica Państwa w Gorzyczkach - etap południowy dł. 18.3 km
czyli nawet jesli otworza cos wczesniej to wjechac bedzie mozna w Bełku albo w Sosnicy czyli de facto z Rybnickiej przez A4 (jesli chodzi o nastepny odcinek).
wiem ze znane sa przypadki otwierania 700m autostrady (pod Gdanskiem) ale te czasy mam nadzieje juz minely....
poza tym jak juz otworza to wezel BEŁK- Swietklany wiec tutaj problem chyba nas nie dotyczy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ala
Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 1102
|
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 8:21 pm Temat postu: |
|
|
|
Urbi napisał: | troszke dziwne bo nasz odcinek to Bełk- Sosnica... a nie Knurów Gorzyczki z tego co wiem.
Projekt Sośnica (Gliwice) - granica Państwa w Gorzyczkach składa się z 3-ch etapów, które odpowiadają odpowiednio trzem odrębnym decyzjom lokalizacyjnym wydanym przez Wojewodę śląskiego. Są to następujące części:
* Sośnica (Gliwice) - węzeł "Bełk" - etap północny dł. 15.4 km
* węzeł "Bełk" - Świerklany - etap środkowy dł. 14.1 km
* Świerklany - granica Państwa w Gorzyczkach - etap południowy dł. 18.3 km
czyli nawet jesli otworza cos wczesniej to wjechac bedzie mozna w Bełku albo w Sosnicy czyli de facto z Rybnickiej przez A4 (jesli chodzi o nastepny odcinek).
|
Urbi jeżeli zajrzałbyś w zakładkę "Zakres prac - Roboty podstawowe" na cytowanej stronie, to widziałbyś tam:
Zakres robót nie obejmuje budowy węzła "Sośnica".
Knurów to pierwszy węzeł na A1 budowanej do granicy państwa. _________________ Jeśli nie rozumiesz treści tego postu, to znaczy nie jesteś adresatem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 12:02 am Temat postu: |
|
|
|
@ala - przecież projektanci nie są w ciemię bici. Wydaje się, że "knurowski" odcinek A1 jest najbardziej zaawansowany. Do czasu oddania pozotałych dwóch odcinków będzie to raczej lokalna autostrada niż międzynarodowa.
Jeżeli GDDKiA będzie chciała dopuścić tu tranzyt z Czech to pewnie będzie zrobiony jakiś element węzła Sośnica pozwalający na zjazd na A4 i/lub DK-44.
Zresztą to pisze jeden z forumowiczów na SSC. Nie doczytałaś |
|
Powrót do góry |
|
|
secundo
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 2899 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 5:20 am Temat postu: |
|
|
|
No, jak kilkadziesiąt lat jeżdżę, to nie byłbym taki pewny z tym pomyślunkiem naszych dyrekcji drogowych. Oni potrafią wdrażać takie rozwiązania, których normalny człowiek by nie wymyślił. A przykład pierwszy, jaki się narzuca, to "skoordynowanie" budowy węzły w Sośnicy z odcinkiem Sośnica-Kleszczów i równoczesnym remontem drogi Gliwice-Mikołów. Wtedy w korkach stało się na Pszczyńskiej po 2 godziny, Gliwice były zupełnie zatkane, prezydent Frankiewicz rzucał klątwy na drogowców a oni mieli to w nosie. Trwało to chyba z pół roku. Nie zdziwię się, jeśli to samo zafundują nam w Knurowie. |
|
Powrót do góry |
|
|
ala
Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 1102
|
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 5:38 pm Temat postu: |
|
|
|
Cytat: | Zresztą to pisze jeden z forumowiczów na SSC. Nie doczytałaś |
Doczytałam:
Cytat: | Harmonogram prac jest ponoć tak zaplanowany, że w pierwszej kolejności mają powstać niezbędne łącznice do obsługi odcinka A1 Sośnica-Bełk. |
"ponoć"
@Anonim na SSC kilku forumowiczów napisało, że mogą nie wyrobić w 14 miesięcy( okres budowy narzucony w przetargu), a na to GDDKiA nie ma wpływu.
Przykład budowy odcinka A4 w Gliwicach albo DTŚ bez środka (Chorzów Batory) pokazują naiwność ludzi w stosunku do "władzy". _________________ Jeśli nie rozumiesz treści tego postu, to znaczy nie jesteś adresatem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Urbi
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 590
|
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 7:05 pm Temat postu: |
|
|
|
mam nadzieje ze w GDKiA jest burdel nie wiekszy niz mi sie wydaje...
jak to mowia nadzieja umiera ostania... albo czyja to byla matka?... |
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 11:58 pm Temat postu: |
|
|
|
@ala - napiszę co myślę i (wydaje mi się) co powinni myśleć w GDDKiA.
Biorąc pod uwagę historię polskich autostrad i dróg ekspresowych - każdy oddany do użytku km jest na wagę złota. Ale..
1. DTŚ - budowana na szybko, bez ładu i pomyślunku. Cholery można było dostać jadąc od Chebzia do Świętochłowic, później pchać się przez Świętochłowica do Batorego, żeby tu zjechać na DTŚ-kę. Później ledwo silnik się wkręcił na obroty trzeba było hamować w Katowicach.
Teraz się to zmieniło. Budują od Rudy na zachód ale systematycznie a nie odcinkami. Mniejsza z tym, że w Gliwicach są rozgrywki obywatelsko-urzędnicze o jej przebieg. DTŚ-ka powstanie i już.
2. A4 bez odcinka gliwickiego. Nie było sensu nie otwierać A4 od Wrocławia do Krakowa nawet puszczając ruch przez Gliwice. Przecież cały tranzyt i tak przechodzi przez to miasto. I to niezależnie czy przez A4 czy DK-88. Była to więc niejako alternatywa dla "betonówy". Tak czy inaczej Gliwice były skazane na korki. Można by zadać pytanie dlaczego cały odcinek od Kleszczowa do Sośnicy nie był dopuszczony do ruchu? Bo minister musiał wstęgę przeciąć? Nie, bo takie są procedury. Można było alternatywnie zrobić wyjazd w Ostropie i puścić objazd zamiast przez centrum Gliwic - przez Sośnicowice - Żernicę - Bojków do Sośnicy.
3. A1 póki nie będzie przejezdna od Gdańska do granicy nie będzie odgrywała znaczącej roli w skali kraju. A już na pewno nie będzie odcinek od granicy do Sośnicy bez węzła z A4 i DK-44. Projekt jest taki, że odcinek Bełk-Sośnica kończy się w polu. Jednym z klocków układanki jest właśnie węzeł. Nikt przy zdrowych zmysłach nie odda do użytku drogi do nikąd. Więc stawiam na to, że A1 od granicy do Sośnicy zostanie otwarty w całości tzn. razem z węzłem Sośnica lub przynajmniej zjazdem na A4. Nawet kosztem 2-3 m-cy opóźnienia.
Chyba, że Donek będzie głodny sukcesu i zechce 4x wstęgę przecinać. |
|
Powrót do góry |
|
|
secundo
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 2899 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 1:24 am Temat postu: |
|
|
|
Tak sobie pomyślałem, że niezależnie od omawianej sprawy węzeł knurowski przy Dworcowej i tak napędzi nam duży ruch w mieście. Pytanie, czy nasze wojewódzkie, powiatowe i miejskie drogi go wytrzymają, jest więc otwarte. |
|
Powrót do góry |
|
|
ala
Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 1102
|
|
Powrót do góry |
|
|
LeBoucher
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 992 Skąd: macie takie fajne swetry?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Pią Lis 09, 2007 12:39 am Temat postu: |
|
|
|
prawdziwy węzeł |
|
Powrót do góry |
|
|
|