Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 12:17 pm Temat postu: |
|
|
|
Nareszcie remontują ten przejazd w Bojkowie ileż można było wjeżdżać lekko na pobocze, żeby w miarę przejechać _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matiz
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 195 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 2:17 pm Temat postu: |
|
|
|
ciekawe czy wytargaja te tory czy znow tylko zaleja |
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 2:36 pm Temat postu: |
|
|
|
Wytargać raczej nie wytargają, skoro są plany reaktywacji tej kolejki poza tym nie wiem czy te tory nie są nawet pod czyjąś ochroną byleby te dziury zniknęły
Tak w ogóle mogą się tworzyć tam korki, bo ruch wahadłowy (kierowany sygnalizacją świetlną). _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 7:53 pm Temat postu: |
|
|
|
Raczej nie wytargają bo wydaje mi się że to nadal należy do PKP. Poza tym jak nie wytargali przy ostatnim remoncie, to tym razem też zostaną. |
|
Powrót do góry |
|
|
KtosInny
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 83
|
Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 2:01 pm Temat postu: |
|
|
|
taaa, naprawią jak przejazd w Bojkowie koło kopalni. Ładnie było tylko przez miesiąc ... a potem znów pofalowało się i jest jak przed remontem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Matiz
Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 195 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 4:09 pm Temat postu: |
|
|
|
czyli mogli tego nie ruszać bo z tym przejazdem będzie to samo co poprzednio. |
|
Powrót do góry |
|
|
LeBoucher
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 992 Skąd: macie takie fajne swetry?
|
Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 9:55 am Temat postu: |
|
|
|
Pozostawianie szyn w jezdni jest bez sensu, bo to jedyne miejsce w promieniu chyba 10 km, w którym szyny jeszcze zostały. Cała trasa w kierunku Gliwic i w kierunku Nieborowic jest zlikwidowana. _________________ http://www.oknafenix.pl/ |
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 11:48 am Temat postu: |
|
|
|
Jechałem dzisiaj tamtędy i wyasfaltowali na nowo, ale... tylko jeden pas (w kierunku Gliwic). Wygląda to bardzo dobrze szyny są nawet ledwo widoczne i praktycznie niewyczuwalne gdy się przejeżdża _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 11:55 am Temat postu: |
|
|
|
Dzisiaj zabierali się za drugi pas. Ostatnio chwaliłem jakość wykonania, ale jak dzisiaj przejeżdżałem to już wszystko było bardziej odczuwalne. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
marok
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 826
|
|
Powrót do góry |
|
|
Admin Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 1968 Skąd: Knurów
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacekgliwice
Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 233 Skąd: knurów / zabrze
|
Wysłany: Czw Mar 08, 2012 9:38 am Temat postu: |
|
|
|
moim zdaniem nierealne. Wymagałoby to praktycznie budowę całej sieci od nowa, torowisko, infrastruktura, zakup taboru... to jest kosmos. Na dodatek Panowie w UM dali termin bodajże miesiaca na przygotowanie projektu, hiehie. Kto to przyugotuje w tak krótkim teminie? Zresztą..to nieważne, przeciez UM będzie mógł znowu powiedziec "no przecież chcielismy, sie staralismy...ale nikt nie mial pomyslu!". _________________ pasja życia - kompleks RIESE
http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese |
|
Powrót do góry |
|
|
secundo
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 2899 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 10:10 am Temat postu: |
|
|
|
Łatwe nie będzie. Ale pieniądze z Unii na kolejkę są na wyciągnięcie ręki. Teraz od urzędasów zależy, czy pomogą zrobić odpowiedni projekt. Odtworzenie torów to nie jest tak nierealne, gdy się buduje autostrady. Wszystko można a korzyści turystyczne i gospodarcze od Gliwic po Rybnik (Racibórz) byłyby wymierne. |
|
Powrót do góry |
|
|
Admin Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 1968 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sob Sty 18, 2014 1:41 pm Temat postu: |
|
|
|
Wąskotorówką z Rybnika aż nad Zalew, a także do Gliwic
Rybniczanie są jednymi z najczęstszych gości Zabytkowej Stacji Kolejki Wąskotorowej w Rudach (gm. Kuźnia Raciborska). Wkrótce nie będą musieli jechać 15 kilometrów, by wsiąść do wagoników, bo ciuchcia przyjedzie po nich do... rybnickich Stodół.
Nad Zalewem Rybnickim ma powstać nie tylko nowy wąski tor, ale także... maleńki dworzec! - Poważnie myślimy o wąskotorówce w Rybniku. To byłaby wielka atrakcja turystyczna. Mamy świetne tereny. Kolejka jechałaby nad wodą, obok stadniny koni - mówi Michał Śmigielski, zastępca prezydenta Rybnika, który niedawno uczestniczył w spotkaniu władz Gliwic, Rybnika, Knurowa, Pilchowic i Kuźni Raciborskiej w sprawie rozbudowy kolejki z Rud.
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/379959,waskotorowka-z-rybnika-az-nad-zalew-a-takze-do-gliwic-wideo,id,t.html
Nad Zalew Rybnicki dojedziemy wąskotorówką? Reaktywacja całkiem realna
Pojawiają się pierwsze konkretne informacje dotyczące reaktywacji historycznej wąskotorówki.
Możliwe, że w niedalekiej przyszłości na trasie Gliwice Trynek - Rybnik Zalew będzie funkcjonować zabytkowa kolejka, której początki sięgają końca XIX wieku.
W projekt zaangażowane są cztery gminy - Gliwice, Pilchowice, Rybnik oraz Rudy. Gliwicki samorząd w 2012 roku rozpisał już przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji wąskotorówki. Wobec braku chętnych, wykonanie dokumentu powierzono Śląskiej Sieci Metropolitalnej. Przy tworzeniu studium spółka z większościowym udziałem miasta konsultowała się m.in. z wydziałem kultury, architektury, inwestycji czy Zarządem Dróg Miejskich.
Pomysł na reaktywację zabytkowej kolejki potraktowano naprawdę poważnie. Już na tym etapie znany jest podział na stacje oraz konieczność pozyskania nowego taboru, który uzupełniałby istniejące wagony.
Kolejka miałaby zostać pociągnięta starym, historycznym szlakiem, z małymi modyfikacjami.
- Linia zaczynałaby się na stacji Gliwice Trynek, a kończyła na stacji Rybnik Zalew. Fragment Rudy Paproć - Rybnik Zalew byłby zatem nowy. Studium zakłada działanie kolejki przez cały rok. W tym celu należałoby pozyskać nowy szynobus. Kursy odbywałyby się także istniejącym taborem - to ogromna frajda przejechać się starym wagonikiem - zapewnia Mariusz Kopeć ze Śląskiej Sieci Metropolitalnej.
Studium zostanie skierowane do konsultacji - każda z gmin będzie miała szansę się z nim zapoznać i przekazać swoje spostrzeżenia. Obecnie dokument jest w Gliwicach, wkrótce trafi do Pilchowic.
Losy przedsięwzięcia ważyć się będą w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Na spotkaniu włodarzy gmin na przełomie I i II kwartału przyszłego roku, zostanie podjęta oficjalna decyzja, czy gminy ruszą z projektem.
Głównym problemem jest kwestia pozyskania przez samorządy gruntów, przez które miałaby przebiegać wąskotorówka. Obecnie część z nich należy do PKP. Pilchowicom udało się nieodpłatnie odzyskać trochę gruntów. Również gliwicki magistrat czyni starania w tej kwestii.
- Jeśli dojdzie do finalizacji zadania, zapewne znajdą się fundusze na pokrycie koniecznych wydatków - informuje nas Maja Lamorska z biura prasowego gliwickiego magistratu.
Możliwe jednak, że cztery gminy powalczą o uzyskanie dofinansowania unijnego na realizację projektu, który zapewne stałby się atrakcją turystyczną dla regionu.
- Chcemy powalczyć o dotacje z Unii Europejskiej w rozdaniu na lata 2014-2020. Trzeba się jednak zastanowić, która gmina będzie zarządzała kolejką, bo ten podmiot najprawdopodobniej będzie występował o środki na całe przedsięwzięcie i odpowiadał za ich wykorzystanie. Ostateczna decyzja należeć będzie do prezydentów i burmistrzów gmin zaangażowanych w projekt. My tylko określamy szanse na powodzenie przedsięwzięcia - tłumaczy Mariusz Kopeć.
http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/?p=57325
Wąski tor na bogato, czyli ambitne plany śląskiej wąskotorówki! Znad Zalewu Rybnickiego pojedziemy aż do Gliwic!
Prace są zaawansowane mocno jeśli chodzi o odbudowę linii do Gliwic i dobudowę odcinka do Rybnika Zalewu. Jest już wstępne studium wykonalności zrobione - podkreśla Jarosław Łuszcz, naczelnik zabytkowej stacji kolei wąskotorowej w Rudach. Już niebawem z tym obszernym opracowaniem, zmierzą się sami zainteresowani. -W pierwszym kwartale tego roku dokument zostanie przedstawiony włodarzom czterech gmin i nad tym dokumentem samorządowcy pochylą się - mówi Mariusz Kopeć, Śląska Sieć Metropolitalna. A pochylić trzeba będzie się nisko bo tereny przez które ma przejeżdżać kolejka są już mocno zniszczone i trzeba budować ją od nowa.
W projekt są zaangażowane aż cztery gminy. Chodzi o Gliwice, Pilchowice, Rybnik oraz Rudy. W tych ostatnich co prawda na krótkim odcinku ale kolej działa i ma się coraz lepiej. -Jestem przekonany że to musi się udać. To jest tak dużą tu przede wszystkim atrakcją turystyczną i jest tak ogromne zainteresowanie, my jesteśmy przekonani, że to się będzie rozwijało - uważa Jarosław Łuszcz, naczelnik zabytkowej stacji kolei wąskotorowej w Rudach. Ale żeby się udało potrzebne są poważne środki. Kwoty to nie małe ale pomóc może Unia Europejska i to już w najbliższym rozdaniu na lata 2014-2020. -Wszystko rozbija się o pieniądze i to też jest kwestia zmierzenia się z dzisiejszymi problemami tak by ta wąskotorówka była reaktywowana. Nie mniej jednak szanse są, nadzieje są, oczekiwania są - dodaje Mariusz Kopeć, Śląska Sieć Metropolitalna.
Trasa kolejki w większości ma przebiegać starą drogą ale z małymi modyfikacjami. Najbardziej prawdopodobny jest jednak wariant w którym pociąg zaczyna swoją podróż w Gliwicach na stacji TRYNEK i przez BOJKÓW, NIEBOROWICE, PILCHOWICE, STANICE i RUDY dojedzie nad rybnicki zalew.
http://www.tvs.pl/47874,waski_tor_na_bogato_czyli_ambitne_plany_slaskiej_waskotorowki_znad_zalewu_rybnickiego_pojedziemy_az_do_gliwic.html _________________ Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum |
|
Powrót do góry |
|
|
marok
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 826
|
Wysłany: Nie Sty 26, 2014 1:30 pm Temat postu: |
|
|
|
Witam. Szkoda że knurowski magistrat się do tego nie przyłączy. Przecież szło by to wykorzystać też w Knurowie jako atrakcja turystyczna. Niedaleko jest przystanek Bojków Górny - jest praktycznie podciągnięta do niego trasa rowerowa. Jest przystanek Mysia Góra, który znajduję się przy zakręcie jak skręcamy na Knurów w kierunku Foch. Jest jeszcze dworzec Nieborowice, tam jest skrzyżowanie z linią kopalnianą w kierunku na Foch, idealne miejsce na bocznice na Knurów. Wiem temat bajka, droga inwestycja itd..... Ale do rozważenia
https://imageshack.com/i/0wm9gsj |
|
Powrót do góry |
|
|
|