Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie Lut 04, 2007 5:12 pm Temat postu: |
|
|
|
Cytat: | Jak to jest że w przypadku naklejenia lub zrobienia tuningu optycznego młodzi kierowcy myślą że mają szybszy i mocniejszy samochód ?
|
To Ty nie wiesz że każda naklejka GT ,GTi,GSi, NX a w przypadku najlepszych aut wtej dziedzinie-chodzi o BMW- M Power naklejka. Każda z nich dodaje 20KM
Co do Vectry GT to myśle że nie było by większego problemu- ostatnio nawet ktoś próbował mi coś pokazać taka czerwoną w Knurowie - niemcy w zestawieniu z japonią w tej klasie raczej mają ciężko Co do jazdy zdecydowanie wole prostkę bo jest dużo bardziej bezpieczna przy naszych polskich realiach |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander_cage
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 1202 Skąd: N 50°13' E 18°41'
|
Wysłany: Nie Lut 04, 2007 11:01 pm Temat postu: |
|
|
|
Tuning dla mnie to przede wszystkim silnik. Wszelkie gadżety i tuning optyczny to zbędny bajer zmieniający aerodynamikę samochodu (spoilery itp) a co za tym idze podnoszący zużycie paliwa.
Moje CC z 94 roku wygląda jak zwykła 700-tka, dzięki temu udało je mi się powodować opadanie szczeny u innych kierowców (zwłaszcza młodych). Wygląd wyglądem ale najważniejszy jest silnik. W moim CC przeróbek dokonywał pan Chojnacki (firma GT Chojnacki). Podniesiono w nim moc do 47 koni, moment obrotowy wzrósł o 20% i przystosowano silnik pod zabudowę Turbiny. Niestety tej ostatniej przeróbki silnik chyba nie doczeka z powodu chronicznego braku kasy. Osobiście utwardziłem nieco zawieszenie i wymieniłem układ hamulcowy na bardziej skuteczny. Póki co wystarczy.
Generalnie z autka jestem zadowolony, niestety posiadanie rodzinki zmusza mnie do zakupu czegoś większego i być może koło kwietnia pojawi się na knurowskich drogach Octavia 20 TDi, ale to tylko plany.
Pozdrawiam serdecznie
Xander Cage _________________ ... Welcome to the Xander Zone ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fuzi
Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 68
|
Wysłany: Pon Lut 05, 2007 3:26 am Temat postu: |
|
|
|
>Felix Znajdz mi ta kreta droge w okolicy, na ktorej moglbym pocwiczyc bede baardzo wdzieczny
Prześledź trasy okolicznych KJS-ów, spróbuj przejechać się w jednym bo to bardzo dobra lekcja opanowania samochodu. Każdy z uczestników chętnie służy radą czy pomocą.
>Verbatiq Co do jazdy zdecydowanie wole prostkę bo jest dużo bardziej bezpieczna przy naszych polskich realiach
Zdecydowana większość wypadków zdarza się przy jeździe na wprost, dziwne? Długa prosta pozwoli ci sie dobrze rozpędzić ale co zrobisz jak wpadniesz w koleinę przy 180km/h? Próbowałeś kiedyś zrobić sobie test "łosia" ustawiając pachołki, butelki czy inne opony na parkingu? Gwarantuję Ci, że nie opanujesz samochodu przy znacznie niższej prędkości.
>Xander_cage W moim CC przeróbek dokonywał pan Chojnacki (firma GT Chojnacki). Podniesiono w nim moc do 47 koni, moment obrotowy wzrósł o 20% i przystosowano silnik pod zabudowę Turbiny.
Moge wiedzieć, który "setup" założył Ci Pan Chojnacki i na czym polegało przystosowanie silnika 700cm^3 do pracy z turbiną oraz jakie parametry Ci obiecywano? Opowiedz coś więcej na ten temat, co to za turbo i w jakiej cenie miało być zamontowane. Patrząc na koszty/efekty nie warto zrobić swapa na 1,2? |
|
Powrót do góry |
|
|
patrycju5z
Dołączył: 18 Maj 2006 Posty: 989 Skąd: 50°14'17"N 18°39'7"E
|
Wysłany: Pon Lut 05, 2007 10:23 am Temat postu: |
|
|
|
Znalazłem coś dla tych którzy borykają się z zamiarem zakupu vectry bądź calibry.....
2 in 1
|
|
Powrót do góry |
|
|
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Lut 05, 2007 11:46 am Temat postu: |
|
|
|
Cytat: | Próbowałeś kiedyś zrobić sobie test "łosia" ustawiając pachołki, butelki czy inne opony na parkingu? Gwarantuję Ci, że nie opanujesz samochodu przy znacznie niższej prędkości. |
Fuzi, próbowłem i to nie raz. Dodatkowo 2 razy startowałem w Rajdzie Peugeota z czego raz dostałem się do drugiego etapu, niestety do finału już mnie brakło czasowo-a le i tak żeby 2 etap osiagnąć trzeba było mieć wysoki czas także myślę że źle ze mną nie ma Ale ogólnie rzecz biorąc zdecydowanie bardziej wolę 400m- więcej adrenaliny, więcej satysfakcji z wygranych, i bardziej bezpiecznie zdecydowanie uwierz mi- żeby na 400m osiągnąc 180 km/h no to gratuluję maszyny jakieś 3.0 Turbo?? Jeżeli sami użytkownicy potrafią zadbać o swoje bezpieczeństwo to na prostce jest zdecydowanie bradziej bezpiecznie niż na zakrętach. Apropos był ktoś wczoraj na m1?? Potem pojechaliśmy na xxx i tam było już fajnie.Też były momenty że no niestety co niektórzy nie potrafli się zachować , poza tym potem było już za dużo samochodów-i efekt był taki że samochody ruszyły na siebie z 2 stron prostki na szczęście w porę sie zorientowali co się dzieje.Sam moją Haneczką wyjechałem zwycięsko 2:0 |
|
Powrót do góry |
|
|
Fuzi
Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 68
|
Wysłany: Pon Lut 05, 2007 7:34 pm Temat postu: |
|
|
|
Cytat: | Ale ogólnie rzecz biorąc zdecydowanie bardziej wolę 400m- więcej adrenaliny, więcej satysfakcji z wygranych, i bardziej bezpiecznie zdecydowanie uwierz mi- |
A to mamy dwa inne podejścia do tego spotru. Rywalizację rzeczywiście widać bo w końcu lata sie parami, przy pomiarze czasu może być ciekawie walcząc o urwanie każdej sekundy lub raczej jej części ale i tak ja widzę but w podłodze I, II, III i meta. W końcu każdy lubi co innego
Cytat: | żeby na 400m osiągnąc 180 km/h no to gratuluję maszyny jakieś 3.0 Turbo?? |
Rzeczywiście dla tego wyniku trzeba jakiegoś 12 sekundowca
Nie miałem na myśli, że takim dysponuję. Niskie 17 to pewnie będzie szczyt możliwości dla mojego toczydełka i kto wie czy nie z pomocą wiatru
Wolę kręcić kierownicą niż ją tylko trzymać |
|
Powrót do góry |
|
|
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Lut 05, 2007 10:00 pm Temat postu: |
|
|
|
Cytat: | Nie miałem na myśli, że takim dysponuję. Niskie 17 to pewnie będzie szczyt możliwości dla mojego toczydełka i kto wie czy nie z pomocą wiatru |
Fuzi ja osobiście swojego czasu na 400 m nie mierzyłem - czas miałęm mierzony na przejazdach na rajdzie w nie swoim aucie. Jeżeli chodzi o prostą to także wolę ustawki ....... vs.............
Np. Tu macie filmiki z wczorajszego spotkania na xxx Niestey mojej niuni nie ma w akcji akurat wracam ją jedynie na 3 filmiku
1.Corsa 1.416v vs. Vectra A 1.6 i potem Prelude vs. Calibra 2,016v
http://video.google.pl/videoplay?docid=1744824925550667924
2. CRX vs. CRX( w jednym łącznik pomiędzy kierownicą a pedałąmi nawalał ) i dalej znowu Corsa vs. Vectra
http://video.google.pl/videoplay?docid=-8159199942893389213
3.Na poczatku po tirach wracają BMW, Corsa, Moja H i na koniec ustawka Prelude vs. Calibra 2.0 16v
http://video.google.pl/videoplay?docid=-2484948992251235987
Filmiki słabej jakości bo robione z komórki a operator miał już niezłe hallo ale to wszystko przez finał naszych Szczypiornistów.
Fuzi ja tak jak mówie swojego czasu na 400m nie mierzyłem więc nie znam ale mógł bys powiedziec czym dysponujesz- może warto by było kiedyś stanąc na kresce?? |
|
Powrót do góry |
|
|
tvardy Moderator
Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 2364 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Wto Lut 06, 2007 12:36 pm Temat postu: |
|
|
|
Xander_cage napisał: | Tuning dla mnie to przede wszystkim silnik. Wszelkie gadżety i tuning optyczny to zbędny bajer zmieniający aerodynamikę samochodu (spoilery itp) a co za tym idze podnoszący zużycie paliwa.
|
zgadzam się... ale jeszcze do tego trzeba dodać, że oprócz zmian w silniku
należy poprawić zawieszenie i oczywiście hamulce _________________ Pozdrawiam
-= tvardy =-
|
|
Powrót do góry |
|
|
Xander_cage
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 1202 Skąd: N 50°13' E 18°41'
|
Wysłany: Wto Lut 06, 2007 2:53 pm Temat postu: |
|
|
|
Oczywiście zgadzam się z przedmówcą. Pisząc silnika miałem na myśli ogólnie Tuning Mechaniczny.
Jeśli chodzi o setup założony w moim CC to jest to podstawowy setup GT a przystosowanie pod turbo polegało na wymianie części seryjnych na części wytrzymujące wyższe temperatury i obroty. Niestety Turbo jest zbyt drogie albo nie można go zdobyć i raczej moje CC nigdy nie będzie wersją GT Turbo. A szkoda....
Pozdrawiam serdecznie
Xander Cage _________________ ... Welcome to the Xander Zone ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fuzi
Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 68
|
Wysłany: Wto Lut 06, 2007 4:07 pm Temat postu: |
|
|
|
Xander_cage napisał: | Jeśli chodzi o setup założony w moim CC to jest to podstawowy setup GT a przystosowanie pod turbo polegało na wymianie części seryjnych na części wytrzymujące wyższe temperatury i obroty.
|
A zdradzisz tajemnice co takiego wymieniono u Chojnackiego podczas przygotowania do uturbienia silnika z bisa bo o takim teraz rozmawiamy? Temat wydaje się być ciekawy dlatego pytam |
|
Powrót do góry |
|
|
Xander_cage
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 1202 Skąd: N 50°13' E 18°41'
|
Wysłany: Sro Lut 07, 2007 10:43 pm Temat postu: |
|
|
|
U Chojnackiego został założony setup GT, a oprócz tego w silniku wymieniono:
- tłoki,
- pierścienie tłoków,
- zawory,
- panewki korbowodu,
to tylko ważniejsze elementy. Wymienione elementy zostały przeze mnie odkupione od znajomego, który posiadał CC w wersji Turbo. Niestety owe CC uległo kasacji a to co się nadawało do wyjęcia zostało wyprzedane.
Dodatkowo w moim CC została zmodyfikowana (dostrojona) skrzynia biegów i mimo braku "5-tki" wozik buja się całkiem ładnie.
@Fuzi: jeśli chcesz możemy się kiedyś stuknąć w realu i pogadać przy małym browarku na temat naszych furek.
Pozdrawiam serdecznie
Xander Cage _________________ ... Welcome to the Xander Zone ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pią Lut 16, 2007 10:24 pm Temat postu: |
|
|
|
Odkopie troszkę temat Ostatnio widuje dosyć często w Knurowie i na XXX raz też widziałem fioletowe BMW E36 coupe- ospojlerowane dośc charakterystyczne z numerami zaczynającymi się od PSL...... Czy jest to może ktoś z tego forum?? Wiecie może co siedzi pod maską tego BMW?? Auto jest dość często widywane w okolicach Intermarsche, Ziętka. Widzieliście może też te autko?? |
|
Powrót do góry |
|
|
demona
Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: Knurów-Gliwice-Katowice
|
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 12:59 am Temat postu: |
|
|
|
a ja z chęcia bym się umówił na jakies 1/4 mili co prawda nie jezdze fura z 200 konnym silnikiem .. ale narazie nie nażekam moze ktos zrobi kiedys jakiś mały zlocik w knurowie nie koniecznie jakis tuningowanych autek:) poprostu zeby wpasc pokazac swoje autko , sprzecik grajacy i pogadac sobie _________________ czy istnieje prawdziwa, idealna miłość? a może to tylko chemia i mija bezpowrotnie po kilku latach? naukowcy twierdzą że nie może trwać dłużej niż 3 lata... Jakie jest wasze zdanie na ten temat? |
|
Powrót do góry |
|
|
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 1:28 am Temat postu: |
|
|
|
demona, ja jestem jak najbardziej za a więc czekamy na więcej chętnych -warto by zrobić jakąś liste na którą ludzie by się wpisywali. A więc zapraszam-Jeżeli się uzbiera pare osób to zrobimy jakieś małe spotkanko
Wstępna Lista:
-Verbatig( prawdopodobnie+1)
-Demona |
|
Powrót do góry |
|
|
Verbatig
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 215 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie Lut 25, 2007 6:04 pm Temat postu: |
|
|
|
Witam!!! Zbieramy ekipe dziś na wyjazd pod m1 a potem na XXX. Ktoś chętny?? Szybkie decyzje! Czekamy na wjeździe na parking pod Intermarsche o 19!! Pozdro!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|