Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZGLiA - samorządowy zakład budżetowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Cze 29, 2020 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dniu 28.02.2020 wysłano wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie umów i faktur odnośnie usługi administrowania wspólnotami mieszkaniowymi w Knurowie. W ePuap nie da sie zaadresować pisma do "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji"



18.06.2020 otrzymałem kopie 166 umów i 166 faktur.

Przykładowa faktura za usługę administrowania wspólnotą mieszkaniową - można pobrać lub kliknąć w miniaturę dokumentu https://mega.nz/file/ug5k0QYC#OUuHQQCHC0QznpZnl1rOlZJUD5FqLmFEuZkOIVQ7XMw - z faktur usunięto dane odnośnie danej wspólnoty. Nie wiem dlaczego.

Przykładowa umowa zarządzanie gdzie określono kwotę wynagrodzenia dla zarządcy https://mega.nz/file/2pxUSapC#Pd_oUnI7-1f9ASYiPC_LJE6WsERoMfoGsaBj7WU7dzc - z umów również usunięto dane odnośnie danej wspólnoty. Nie wiem dlaczego. Z udostępnionych kopii dokumentów wynika iż w Knurowie większość umów o zarządzanie została zawarta w latach 2000 - 2004. Szczegóły wkrótce.

Sprawa anonimizacji drugiej strony umowy czyli danych wspólnoty mieszkaniowej jest w trakcie wyjaśniania.

Warto zwrócić uwagę jak płynnie zarządzanie w umowie zmienia się w usługę administrowania na fakturze. Z kopii wynika iż większość (o ile nie wszystkie) faktury jakie wystawił MZGLiA na rzecz Gminy Knurów mają informacje o opłacie za administrowanie. W umowie jest już to wynagrodzenie dla zarządcy. To w końcu administrator czy zarządca nieruchomości?

W umowach o zarządzanie w paragrafie 4 w punkcie 3 jest mowa o zaliczkach. Dlatego w latach poprzednich w sprawozdaniach finansowych z MZGLiA do których linkowałem wcześniej jest wszędzie mowa o ZALICZKACH, z których się trzeba rozliczyć. Paragraf 7 - z zaliczek waszych idzie wynagrodzenie dla zarzadcy/administratora waszej nieruchomości. Z zaliczek a nie opłat.



Gmina jako jeden z właścicieli wpłacała i wpłaca zaliczki. Jest teraz opłata za śmieci (zmieniła się ustawa dotycząca śmieci). Resztę we wspólnotach zgodnie z umowami wpłaca się na konto w formie zaliczek. I później te zaliczki trzeba ROZLICZYĆ. Zaliczki Gminy na FR to zaliczki gminy na fundusz remontowy. Nie opłaty - zaliczki tak jak widać powyżej. Sprawdźcie u siebie czy macie UCHWAŁĘ która uchwala FUNDUSZ REMONTOWY. Nie uchwała ile macie wpłacać zaliczki na fundusz remontowy tylko uchwała dotyczącą tego czym jest fundusz remontowy i na co mogą iść środki z funduszu remontowego. Uchwała która ogranicza że zaliczki zgromadzone na funduszu remontowym służy tylko i wyłącznie do remontów waszej nieruchomości a nie do regulowania np strat związanych ze stratami na wodzie.

Co lepiej zrobić? REMONT instalacji wod-kan czy też płacić całymi latami za straty na wodzie??? Odpowiedź wydaje się oczywista. Prawda? I to Wy o tym decydujecie. Sprawdź PO ILE macie wodę zimną surowiec i porównajcie to z ceną uchwaloną przez Radę Miasta Knurów. Ta rada wydaje się idiotyczna prawda? Sprawdźcie jak macie rozliczenia wody z kilku lat wstecz. I porównajcie cenę m3 wody zimnej z ceną wody z uchwał Rady Miasta Knurów. Jak kogoś to zainteresuje prosze o kontakt na oazoso@protonmail.com opiszę dokładnie o co chodzi.

Wkrótce zostanie udostępniona cała odpowiedź na mój wniosek wraz wszystkimi umowami i fakturami. Należy tyko sprawdzić czy nie ma w udostępnionych kopiach danych osobowych osób z zarządów właścicielskich. Dane osób z zarządów nie są mi znane i nigdy nie były przedmiotem mojego zainteresowania. Zostaną udostępnione wszystkie kopie umów i faktur jakie otrzymałem z MZGLiA.

Z udostępnionych kopii dokumentów wynika iż w większości umów tak jak w tej przykładowej z linku jest mowa o pełnomocnictwie od organu który się nazywa Zarząd Miasta Knurów.

Jaki jest lub był skład osobowy organu który udzielił pełnomocnictwa dyrektorowi? Co z aneksami z do umów z lat 2010 - 2019? Do kiedy funkcjonował organ którego nazwa brzmi:

Zarząd Miasta Knurów
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Czw Lip 02, 2020 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wynika z kopii dokumentu, który otrzymałem w odpowiedzi na mój wniosek z dnia 18.06.2020, Dyrektor zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym przez Zarząd Miasta Knurowa zawarł w dniu 10.12.2001 umowę https://www.docdroid.net/chEzrJ8/skmbt-22320042412580-pdf o zarządzanie nieruchomością wspólną. Ta kopia umowy jest jedną z 166 które otrzymałem. Ta umowa jest szczególna - strona 3 umowy https://www.docdroid.net/chEzrJ8/skmbt-22320042412580-pdf#page=3

Paragraf 4. Wyodrębnia już na poziomie umowy Fundusz Remontowy. Cytując z kopii:

Cytat:
Z funduszu remontowego Wspólnoty dokonywać można wpłat wyłącznie z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontów nieruchomości wspólnej w ramach uchwalonego planu gospodarczego na dany rok i pełnomocnictw udzielonych przez wspólnotę w formie uchwały właścicieli.


Paragraf 5. pkt. 4. Wydzielono osobne konto na Fundusz Remontowy

Cytat:
Na wyodrębniony Fundusz Remontowy właściciele lokali będą dokonywać wpłat w terminie do dnia 15 każdego miesiąca na rachunek Wspólnoty Mieszkaniowej w ......


Oznacza to że na podstawie tych zapisów kasa którą wpłacali właściciele w tej wspólnocie była w pełni wykorzystywana tylko i wyłącznie do różnego rodzaju remontów.

Pragraf 8. pkt 8. Z tego zapisu można wywnioskować iż dyrektor mógł nie mieć dostępu do wspólnotowego konta bankowego.

https://www.docdroid.net/chEzrJ8/skmbt-22320042412580-pdf#page=4

Całkiem możliwe że konto bankowe było w pełni kontrolowane przez Wspólnotę tzn. przez Zarząd tej wspólnoty.

Nie znam, nie miałem kontaktu z zarządem tej wspólnoty mieszkaniowej ale widać wyraźnie że zarząd wspólnoty z tamtych czasów wiedział czym jest wspólnota mieszkaniowa. I dlaczego ważne było aby odseparować administratora od środków finansowych tej wspólnoty. Jestem pewien że nawet jak ktoś nazywał ten zarząd "kozakami" to zarząd miał to centralnie gdzieś.

Jak temat zainteresował to proponuje odwiedzić swojego gminnego administratora i zapytać czy w waszej wspólnocie mieszkaniowej macie wyodrębniony fundusz remontowy z osobnym rachunkiem bankowym. Warto zapytać czy macie odpowiednią uchwałę definiującą czym jest w waszej wspólnocie wyodrębniony fundusz remontowy. Jeżeli macie taką uchwałę (tylko potwierdzenie pisemne nic na tzw "gębę") która określa czym jest fundusz remontowy to OK. Sama uchwała o wysokości zaliczek na FR czy też o zgrozo OPŁAT na fundusz remontowy nie wystarczy żeby istniał wyodrębniony fundusz remontowy. Jeżeli nie macie takiej uchwały ... Warto się zainteresować min. rachunkami za wodę zimną surowiec dla waszej wspólnoty.

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej zainteresować się tym co się działo z wodą we wspólnocie mieszkaniowej kilka lat wstecz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Lip 04, 2020 12:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z odpowiedzią na mój wniosek o dostęp do informacji publicznej, na podstawie kopii faktur ze stycznia 2020 można stwierdzić że Gmina Knurów uzyskała w styczniu 2020 przychody w wysokości około 142 500 zł (napisałem około na wypadek jakiejś literówki, niezamierzonego błędu. Po dodaniu wszystkich wartości z udostępnionych faktur powinno wyjść 142 446,19 zł). Powinno się zgadzać. Weryfikacja tego co napisałem? Trzeba dodać wartości ze 166 udostępnionych mi faktur Smile

https://docdro.id/lgiFcEA
https://docdro.id/PsZ4x7o

Z resztą umów jeszcze chwilę potrwa. Z anonimizacją w MZGLiA jest jak z ... zresztą sami zobaczycie :/

Jak można wywnioskować z udostępnionych kopii faktur, Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie wykonuje usługę administrowania wspólnotami mieszkaniowymi. Środki pieniężne jakie wypracowywał/wypracowywuje MZGLiA w ramach świadczonej usługi na bazie umów cywilnoprawnych podpisanych ze wspólnotami spływają na rachunek bankowy konta rozliczeniowego VAT należącego do Gminy Knurów. MZGLiA wystawia fakturę a środki otrzymuje Gmina Knurów która jest sprzedawcą tej usługi. Samą usługę wykonuje MZGLiA. Te środki pieniężne to wynagrodzenie za wykonaną usługę administrowania wspólnotami mieszkaniowymi. To wynagrodzenie to również środki publiczne. To nasz wspólny majątek. I dlatego każdy z nas ma prawo pytać o detale związane z tym majątkiem.

Za niedługo przekonamy się jeszcze jaka w Knurowie jest cena za udostępnienie informacji na temat tego jak w naszym imieniu i na naszym wspólnym majątku prowadzone są komercyjne biznesy (usługa administrowania) jakie prowadzi ze wspólnotami mieszkaniowymi dyrektor MZGLiA. Przekonamy się również jak wygląda proces wyceniania dostępu do (jakże często niewygodnej ) wiedzy/informacji, która z zamierzenia powinna być ogólnodostępna i publiczna.

Przekonamy się w Knurowie jak decydenci naszego miasta pojmują dwa nierozłączne i właściwie tożsame sobie pojęcia:

jawność i demokracja
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Lip 18, 2020 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kopia pierwszej strony umowy Nr WM/148/19/2002 zawarta w dniu 25.10.2002 pomiędzy Wspólnotą Mieszkaniową a Gminą Knurów - Miejskim Zespołem Gospodarki Lokalowej i Administracji (zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym przez Zarząd Miasta Knurowa).



Tutaj udostępniona mi kopia całej umowy: https://docdro.id/1w0IuNv

Kopia pierwszej strony umowy Nr WM/173/1/2006 zawarta w dniu 02.02.2006 pomiędzy Wspólnotą Mieszkaniową a Gminą Knurów - Miejskim Zespołem Gospodarki Lokalowej i Administracji (zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym przez Zarząd Miasta Knurowa).



Tutaj udostępniona mi kopia całej umowy: https://docdro.id/wFMiDvH

Jak może wynikać z udostępnionych dokumentów można zaobserwoać jedną wspólnotę mieszkaniową i dwie różne umowy Smile

Sprawę tych dwóch umów zgłaszałem już przez telefon w MZGLiA dwa dni temu (16.07.2020) gdzie w rozmowie telefonicznej powiedziano mi że jest błąd (jaki błąd? gdzie jest błąd? Tego nie wiem). Jednak z racji tego iż w MZGLiA, w mojej opinii, biegnący czas funkcjonuje we własnym uniwersum (uniwersum którego zwyczajnie nie ogarniam) proponuje wszystkim wspólnotom z ul. Kochanowskiego w Knurowie sprawdzić swoje umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną. Czytelniku jeżeli znasz kogoś ze wspólnot z ul. Kochanowskiego może warto go zainteresować tymi kopiami umów powyżej z tego posta? KAŻDY z właścicieli w danej wspólnocie ma prawo zobaczyć i skopiować aktualną i wszystkie poprzednie umowy i aneksy zawarte przez zarząd właścicielski wspólnoty ponieważ każdy z właścicieli jest częścią takiej wspólnoty mieszkaniowej - to prawo do informacji w ramach danej wspólnoty jest niezależne od tego co specjaliści z MZGLiA od wspólnot mieszkaniowych mają ciekawego/ujmującego do powiedzenia w tej kwestii.

Tak dla wyjaśnienia. Nie jestem właścicielem w tych wspólnotach a otrzymałem kopie tych umów (gdzie sam zastrzegłem iż dane osób będących w zarządach właścicielskich mają zostać zakryte) ponieważ umowy zawarł podmiot publiczny czyli MZGLiA. Tym bardziej umowy mogą zobaczyć właściciele w danej wspólnocie w raz z danymi osób z zarządu właścicielskiego.

Co do jakości anonimizowania, to te dwie umowy powyżej to tylko przykład. Takich umów z rodzajem anonimizacji jak powyżej jest dużo więcej.

I tak się zastanawiam czy w MZGLiA był kiedykolwiek i jakikolwiek audyt (wewnętrzny czy też zewnętrzny), dzięki któremu skontrolowano samorządowy zakład budżetowy, którego nazwa brzmi (dla mnie nie jest do końca jasne jaka jest pełna nazwa MZGLiA):

1. Według strony BIP: Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji
2. Według statutu MZGLiA utworzonego przez organ stanowiący czyli Radę Miasta Knurowa: Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie

pod kątem działalności polegającej na administrowaniu wspólnotami mieszkaniowymi w Knurowie.

Czy ktokolwiek i kiedykolwiek skontrolował kwestie poruszane już ponad dekadę temu w skardze na dyrektora MZGLiA z 2009 roku? Woda? Ciepło? Sposób w jaki traktuje się klientów?

Jakby już doszło kiedyś do audytu to pierwsze co to proponuje wyjaśnić tak zupełnie podstawową sprawę jak to co oznacza skrót MZGLiA.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Lip 20, 2020 12:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według udostępnionych umów można wywnioskować że w Knurowie najwięcej wspólnot powstało w latach 2000-2002.
W 2003 roku w Knurowie była duża akcja sprzedaży mieszkań gminnych w tych powstałych wspólnotach dlatego też w Przeglądzie Lokalnym pojawił się poniższy artykuł:



źródło: Przegląd Lolalny nr 19/2003 (531) strona 5 - https://www.docdroid.net/ypWFNFw/przeglad-lokalny-2003-nr-19-531-pdf#page=5

Pewne sprawy się z tego opisu z 2003 roku zdezaktualizowały (po deregulacji licencji już nie trzeba). Zapomniano też napisać że całkowita wielkość udziałów we wspólnocie może być różna od 100% (od jedności - tak, jest to możliwe).

Nie dodano tutaj ważnej informacji, że każdy właściciel może zaskarżyć uchwałę, nie trzeba mieć do tego większości udziałów we wspólnocie.

Dlaczego w tym artykule tą największą czcionką nie zapisano WŁAŚCICIEL NA SWOIM? To musiał być zupełny przypadek że ogromną czcionką zapisano:

Lokator na swoim

W 2003 roku według tego opisu z Przeglądu Lokalnego, MZGLiA w Knurowie zarządzało (administrowało) 150 wspólnotami mieszkaniowymi. W 25 wspólnotach gmina Knurów nie miała już żadnych udziałów (gmina sprzedała wszystkie swoje lokale). Pierwsza lepsza z brzegu faktura za administrowanie wspólnotami ze stycznia 2020 https://www.docdroid.net/PsZ4x7o/faktury-spra-70-166-01-2020-mzglia-pdf#page=29 kolejna faktura z tego pliku też przypadkowa i następna również. (We fakturach zanonimizowano niezgodnie z moim wnioskiem dane wspólnot mieszkaniowych).

Iloma wspólnotami zarządza (ale tak naprawdę administruje) samorządowy zakład budżetowy Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie (podaję pełną nazwę ze statutu i tą z tekstu powyżej z 2003 roku a nie tą z teraźniejszego BIPu MZGLiA) w których gmina Knurów ma udziały i iloma wspólnotami zarządza (administruje) MZGLiA w których gmina Knurów nie posiada już żadnych udziałów w roku 2020 i w latach poprzednich? Jak widać powyżej, odpowiedź na powyższe pytania to informacja w pełni publiczna.

Nawet w gazetach o tym piszą.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Sie 01, 2020 3:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z poniższym dokumentem w okresie od 12.03.2012 do 30.03.2012 w Miejskim Zespole Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie (MZGLiA) którego siedziba znajduje się do dziś w Knurowie przy ul. Floriana 4 przeprowadzono kontrole. Tak na marginesie, przy ul. Floriana 4 znajduje się również wspólnota mieszkaniowa. Kto zarządza (a właściwie administruje) tą wspólnota mieszkaniową? Czy gmina Knurów posiada udziały w tej wspólnocie mieszkaniowej?

Protokół z kontroli pod tym linkiem: https://docdro.id/tLuBEcK

Co ważne w całej kontroli cały czas jest mowa o Miejskim Zespole Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie. Kontorler, Pani Elżbieta, w 2012 w protokole używa nazwy zdefiniowanej we statucie MZGLiA.

Zgodnie z dokumentem - Ustalenia kontroli:



Zgodnie z dokumentem "kontrola z miasta" ustaliła iż w momencie kontroli Dyrektor MZGLiA posiadał pełnomocnictwa od organu jaki w Państwie Polskim w gminach funkcjonuje od 2002 roku czyli od Prezydenta Miasta w naszym przypadku miasta Knurowa. Od 2002 roku w Polsce w gminach mamy dwa organy: Pierwszy to Wójt/Prezydent/Burmistrz a drugim organem stanowiącym jest Rada Gminy/Miasta. To co opisuje w tym paragrafie to nie jest jakaś wiedza tajemna. To jest właściwie abecadło każdego samorządowca https://www.lexlege.pl/ustawa-o-samorzadzie-gminnym/art-11a/

Dwie dekady temu mieliśmy organ Zarząd Gminy/Miasta no ale to było jeszcze u schyłku XX wieku. 18 lat temu w 2002 roku organ ten przestał funkcjonować ponieważ zmieniła się ustawa o samorządzie gminnym.

Wracając do protokołu. Protokół zawiera kilka ciekawych załączników które wymienione są na końcu.

Najciekawszy jest załącznik numer dwa - w tabeli nr 1 spis wspólnot mieszkaniowych (w których gmina Knurów na tamten czas posiadała udziały) jakimi zarządzał (w dokumencie kontroli jest mowa o administrowaniu Smile ) MZGLiA. Tutaj w linku https://docdro.id/IIbEL3P

Co ciekawe w dokumencie znajduje się również informacja iż MZGLiA zarządza 57 wspólnotami w których nie ma już żadnych udziałów ale spisu tych wspólnot już nie ma - ciekawe dlaczego? Porównując z 2003 roku mamy skok z 25 do 57 wspólnot mieszkaniowych w roku 2011. Jakim cudem zaliczane jest to do zasobów gminy?? Pojęcia nie mam.

Informacja o przeprowadzonej kontroli wraz ze wszystkimi dokumentami z kontroli z mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej powinna być dostępna na BIPie
... No ale w Knurowie nie jest, przynajmniej ja nie potrafię znaleźć.

Przykładowo tutaj profesjonalny przykład z Chorzowa https://bip.chorzow.eu/index.php?kat=107286352817485875 i tutaj https://bip.chorzow.eu/index.php?kat=107286361335938937 myślicie że władze Chorzowa tak same z siebie udostępniają wyniki tych kontroli? Nie ... art. 2 i art. 7 konstytucji RP w związku z ustawą o dostępie do informacji publicznej władzom Chorzowa to narzuca. Oczywiście zwiększa to też transparentność samego samorządu w Chorzowie.

W Chorzowie udostępniane jest wszystko co jest związane z kontrolą, również jeżeli dotyczy wspólnot mieszkaniowych http://zkpgm.bip.chorzow.eu/add_www/zkpgm.bip.chorzow.eu/file/prot.28.08.2014.pdf (kopia https://web.archive.org/web/20200801003355/http://zkpgm.bip.chorzow.eu/add_www/zkpgm.bip.chorzow.eu/file/prot.28.08.2014.pdf) nawet jeżeli wyniki kontroli ujawniają NIEWYGODNE informacje. O kompensatach trochę jest. O tym jak gmina (nie)wpłacała swojej części zaliczek na czas. O funduszu remontowym jest (strona 32).

Dla porządku wyniki kontroli w MZGLiA z 2012 z załącznikami z punktu 11 z protokołu pokontrolnego:

Protokół z kontroli - https://docdro.id/O5cI1Gc
Załącznik 1 - Sprawozdanie z planu finansowego - https://docdro.id/9h8uI4n
Załącznik 2 - Wykaz przedstawiajacy stan zasobów zasobów gminy - https://docdro.id/BnbLU4A
Załącznik 3 - Przygotowanie postępowania - https://docdro.id/JWBj3x3
Załącznik 4 - Przygotowanie postępowania - https://docdro.id/amAFQ7k
Załącznik 5 - Umowa - https://docdro.id/GHKMLkG
Załącznik 6 - Faktura nr 192/11 - https://docdro.id/5wF06Kp
Załącznik 7 - Faktura nr 193/11 - https://docdro.id/aopGznP
Załącznik 8 - Faktura nr 197/11 - https://docdro.id/Rn5cuoz
Załącznik 9 - Rozliczenie robót kominiarskich w 2011 - https://docdro.id/FfYLZfC

Umowa z załącznika 5 z roku 2011 zawarta z MZGLiA na podstawie pełnomocnictwa od organu o nazwie Prezydent Miasta Knurów. Faktury VAT wystawione dla MZGLiA. MZGLiA = Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie z NIPem zakładu budżetowego tego który występuje w pieczęci zdefiniowanej w statucie MZGLiA.

Na BIPie zakładu jest tylko coś takiego https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=24283&idmp=1599&r=o (kopia https://web.archive.org/web/20200801181151/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=24283&idmp=1599&r=o)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Wto Sie 11, 2020 12:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Informacje na Knurowskim BIPie o Miejskim Zespole Gospodarki Lokalowej i Administracji były dostępne jeszcze całkiem niedawno w rejestrze zmian.
W poniższym linku w kopii tej strony jest jeszcze widoczny rejestr zmian (kliknij na samym dole w różowym prostokącie w napis "pokaż" lub "ukryj").
https://web.archive.org/web/20200118132322/https://knurow.bip.info.pl/podglad.php?iddok=40433&r=o&idmp=424 .

W tej chwili rejestru zmian dla danej strony w BIPie już nie ma. W tych rejestrach zmian było bardzo dużo informacji dzięki którym można było prześledzić co i kiedy urzędnicy zmieniali na Knurowskim BIPie.

Dzisiaj w sierpniu 2020 roku, strona BIP na której można było się dowiedzieć jaki jest NIP Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji wygląda tak:



https://knurow.bip.info.pl/podglad.php?iddok=40433&r=o&idmp=424

To musiał być całkowicie zupełny przypadek że akurat strona ta wraz z całym rejestrem zmian stała się niedostępna dwa dni robocze po tym jak w piątek 28.02.2020 zapytano o umowy "Gminy Knurów - Miejski ... " zawarte ze Wspólnotami Mieszkaniowymi zgodnie z pełnomocnictwem udzielonym przez Zarząd Miasta Knurowa:



Sprawdźcie sobie kopie strony z dnia (w treści linku jest zawarta informacja kiedy został wykonany snapshot/kopia danej strony):
- 27.02.2020 https://web.archive.org/web/20200227180715/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o (kliknij na napis "pokaż")
- i z dnia 03.03.2020 https://web.archive.org/web/20200303193315/https://knurow.bip.info.pl/dokument.php?iddok=612&idmp=424&r=o od tego dnia nie klikniecie już w napis "pokaż" ponieważ tego napisu niema. Rejestr zmian został "zdjęty".

W rejestrach zmian można łatwo odnaleźć informacje o tym że:

1. W wersji strony z dnia 29.05.2014 12:33 wciąż widoczna jest nazwa zakładu tak jak został zdefiniowany w statucie MZGLiA, czyli Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji. Ta wersja strony działała do 17.01.2017 do godziny 15:00. https://web.archive.org/web/20200118132322/https://knurow.bip.info.pl/podglad.php?iddok=40433&r=o&idmp=424

2. W wersji strony z dnia 17.01.2017 15:01 doszło do zmiany nazwy zakładu na "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji" i dodano drugi NIP który zwyczajnie jest NIPem Gminy Knurów https://web.archive.org/web/20200118133427/https://knurow.bip.info.pl/podglad.php?iddok=53105&r=o&idmp=424

Od 3 marca 2020 w BIPie brak sekcji "Rejestr zmian dokumentu". W Knurowskim BIPie rejestry zmian dokumentu (danej podstrony) funkcjonowały prawie dwie dekady. Te rejestry zmian dokumentu dla danej podstrony były bardzo przydatne pod względem informacyjnym. I nagle zniknęły i na tą chwilę nie są dostępne dla nas dla obywateli.

Ciekawe dlaczego?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pią Sie 21, 2020 10:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedy mamy do czynienia z bezczynnością w zakresie dostępu do informacji publicznej? Najbardziej zwięzłą i treściwą odpowiedź znalazłem tutaj http://www.jawnosc.pl/wp-content/uploads/2014/05/raport-JiK-VI.pdf na stronie 42, zacytuję:

Cytat:
8. Kiedy mamy do czynienia z bezczynnością w zakresie dostępu do informacji publicznej?
Z bezczynnością w udzieleniu informacji publicznej mamy do czynienia w przypadku, gdy:
a) podmiot zobowiązany nie reaguje na skierowany wniosek mimo upływu terminu;
b) podmiot zobowiązany udziela informacji niepełnej;
c) podmiot zobowiązany stosuje niewłaściwą formę załatwienia wniosku;

d) wnioskodawca otrzyma odmowę udzielenia informacji publicznej bez podania jakiejkolwiek przyczyny czy podstawy prawnej, co mogłoby umożliwić wszczęcie dalszej procedury zmierzającej do uzyskania potrzebnych
wnioskodawcy informacji. Odmowa, która w żaden sposób nie wyjaśnia przyczyn takiego stanu rzeczy, pozbawia wnioskodawcę jakichkolwiek możliwości prawnego dochodzenia swoich praw.

Zgodnie z orzecznictwem sądowym w tej materii „bezczynność organu w sytuacji określonej przepisami u.d.i.p. polega na tym, że podmiot zobowiązany do podjęcia czynności materialno-technicznej w przedmiocie informacji publicznej, takiej czynności nie podejmuje, lub też nie wydaje decyzji w przypadku, gdy zachodzą ustawowe przesłanki do odmowy udzielenia informacji”.


W dniu 7 sierpnia 2020 roku (14 dni temu) za pośrednictwem platformy ePUAP złożono skargę na bezczynność Organu (podmotu zoobowiązanego) czyli Dyrektora Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie. Skarga dotarła, wiem to ponieważ ze skrzynki ePUAP Miejskiego Zespołu Gospodarki Lokalowej i Administracji został automatycznie wysłany UPP https://epuap.gov.pl/wps/wcm/connect/epuap2/pl/strefa+klienta_pomoc/slownik/u/urzedowe+poswiadczenie+przedlozenia+%28upp%29

Szczegóły wkrótce, czekam aż Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie prześle dokumenty sprawy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach.

Później sąd zdecyduje czy skarga zasługiwała na uwzględnienie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Nie Sie 23, 2020 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czym jest tak zwana "typologia" i co może spowodować? Jak wynika z raportu opublikowanego w dniu wczorajszym tj. 22.08.2020 http://www.mzgk.myslowice.pl/index.php/aktualnosci/8-aktualnosci/255-raport-z-dzialalnosci-mzgk-w-latach-2019-2020 i link do raportu http://www.mzgk.myslowice.pl/attachments/article/255/Raport%20z%20dzia%C5%82alno%C5%9Bci%20MZGK%2019%20sierpnia%202020%20r..pdf (kopia samego raportu https://web.archive.org/web/20200823182806/http://www.mzgk.myslowice.pl/attachments/article/255/Raport%20z%20dzia%C5%82alno%C5%9Bci%20MZGK%2019%20sierpnia%202020%20r..pdf) aby wyjaśnić skutki stosowania typologii w jednym z samorządowych zakładów budżetowych http://mzgk.nowybip.pl/informacje-dla-mieszkancow i http://www.mzgk.myslowice.pl/index.php/o-nas należało się cofnąć aż do roku 2004.

O tzw "typologii" na stronach 51-52 linkowanego wyżej raportu http://www.mzgk.myslowice.pl/index.php/aktualnosci/8-aktualnosci/255-raport-z-dzialalnosci-mzgk-w-latach-2019-2020


Według tego raportu z Mysłowic wystarczyła konwersja bazy danych do nowego systemu finansowo-księgowego i ... właśnie trwa wyjaśnianie co się stało z kwotą 7 200 000 zł z ujawnionych (a wcześniej pominiętych) sald.

Zgodnie z powyższym raportem w Mysłowicach trwa wyjaśnianie sumy sald na łączną sumę 22 mln złotych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Nie Wrz 06, 2020 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swego czasu opisywałem działania pana Jerzego Polaczka, który próbował wytłumaczyć i właściwie wbrew wszystkim, zapobiec niezbyt roztropnym działaniom władz miasta u siebie w związku z ocieplaniem Osiedla Wieczorka.

Okazało się iż NIK potwierdził obawy pana Jerzego Polaczka.

1. https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/termomodernizacja-budynkow-piekary-slaskie.html
2. https://www.nik.gov.pl/kontrole/S/19/008/LKA/

Komentarz osoby będącej dużo bliżej tego wszystkiego tutaj: https://piekarskirewers.pl/?p=2049 Kto za to wszystko finalnie zapłaci?

Rzekomo wszystkiemu winny Pan Audytor?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2020 1:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwójmyślenie to termin literacki. Autorem definicji dwójmyślenia jest George Orwell:

Cytat:
Dwójmyślenie oznacza przede wszystkim wyznawanie dwóch sprzecznych poglądów i wierzenie w oba naraz. Partyjny inteligent wie, kiedy powinien zmienić swoje wspomnienia, a zatem w pełni się orientuje, że przekręca fakty; równocześnie jednak, dzięki dwójmyśleniu, święcie wierzy, iż prawda nie została pogwałcona. Proces ten musi być świadomy, gdyż inaczej brakowałoby mu precyzji, a zarazem bezwiedny, aby człowiek nie zdawał sobie sprawy z faktu dokonania fałszerstwa, bo to mogłoby wywołać w nim poczucie winy.


Tutaj więcej na ten temat https://pl.wikipedia.org/wiki/Dw%C3%B3jmy%C5%9Blenie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Nie Wrz 20, 2020 10:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla przypomnienia, poniżej lista 112 Wspólnot Mieszkaniowych w których Gmina Knurów w 2015 roku posiadała udziały, czyli była jednym z właścicieli tworzącym daną wspólnotę mieszkaniową:



źródło: http://dzienniki.slask.eu/WDU_S/2016/1166/akt.pdf (strona 7, 8, 9).

Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie we wspólnotach tych (z kilkoma wyjątkami) pełnił rolę administratora wspólnoty mieszkaniowej.
Na podstawie umów o zarządzanie administrator ten otrzymywał od swoich kontrahentów czyli od Wspólnot Mieszkaniowych wynagrodzenie za administrowanie tymi wspólnotami mieszkaniowymi.

W trzeciej kolumnie tej opublikowanej listy wspólnot mieszkaniowych występuje informacja na temat adresu obiektu jakim jest dana wspólnota mieszkaniowa.

Dokument z powyższego źródła w którym określono adresy obiektów jakie tworzą wspólnoty mieszkaniowe w sensie fizycznym czyli budynki (dobrym przykładem jest wspólnota mieszkaniowa nr 70), to uchwała Rady Miasta Knurów. Uchwała ta została opublikowana u nas w knurowskim BIPie jak również w dzienniku urzędowym województwa śląskiego.

Co ważne lista tych wspólnot mieszkaniowych ułożona jest w dokumencie źródłowym w porządku alfabetycznym.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Pon Wrz 28, 2020 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W innych miastach wykazy wspólnot mieszkaniowych zawierające adresy nieruchomości poszczególnych WM udostępniane są bezpośrednio na stronach www i są na bieżąco uaktualniane. Poniżej Warszawa, stan na 03.09.2020 (w web.archive.org jest kilka kopii tej strony sprzed lat):

https://zgn-praga-pn.waw.pl/wm/informacje-o-wspolnotach-mieszkaniowych/wspolnoty-mieszkaniowe

Władze miasta Warszawy (Racibórz robi to samo) dodają nawet do tego dane kontaktowe administratorów lub zarządców poszczególnej WM. Takich miast jest oczywiście więcej.

Ciekawe ile w Knurowie mamy takich zarządców / administratorów co zarządzają WM w których Gmina Knurów ma udziały?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Czw Paź 22, 2020 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z publicznie dostępnego ogłoszenia z dnia 15.10.2020 https://bzp.uzp.gov.pl/ZP403/Preview/fac28116-b846-418d-b670-20c82b883b3d (kopia https://web.archive.org/web/20201022171411/https://bzp.uzp.gov.pl/ZP403/Preview/fac28116-b846-418d-b670-20c82b883b3d) z Sekcji I:Zamawiający możemy się wszyscy dowiedzieć że samorządowy zakład budżetowy będący Zamawiającym, którego (1) pełna nazwa (zgodna z tym co uchwaliła Rada Miasta Knurów) brzmi: Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie, (2) adres siedziby to: ul. Floriana 4, 44-190 Knurów a (3) adres strony www to www.mzglia.pl i którego (4) Krajowy numer identyfikacyjny to 27121685600000, zamówił wykonanie prac budowlanych w lokalach mieszkalnych stanowiący własność Gminy Knurów. W jakich to lokalach mieszkaniach stanowiących własność Gminy Knurów (czyli własność publiczną) będą remonty? Bardzo wyraźnie zostało to opisane w Sekcji IV: Udzielenie Zamówienia (kopiując z ogłoszenia):

Cytat:
CZĘŚĆ NR:1 NAZWA: PRZEBUDOWA LOKALU MIESZKALNEGO PRZY UL. 1 MAJA 6/3 W KNUROWIE Z LIKWIDACJĄ ŹRÓDEŁ NISKIEJ EMISJI
CZĘŚĆ NR:2 NAZWA: PRZEBUDOWA LOKALU MIESZKALNEGO PRZY UL. JANA KWITKA 8/B/2 W KNUROWIE Z LIKWIDACJĄ ŹRÓDEŁ NISKIEJ EMISJI
CZĘŚĆ NR:3 NAZWA: PRZEBUDOWA LOKALU MIESZKALNEGO PRZY UL. FELIKSA MICHALSKIEGO 68/2 W KNUROWIE Z LIKWIDACJĄ ŹRÓDEŁ NISKIEJ EMISJI
CZĘŚĆ NR:4 NAZWA: PRZEBUDOWA LOKALU MIESZKALNEGO PRZY UL. FELIKSA MICHALSKIEGO 68/5 W KNUROWIE Z LIKWIDACJĄ ŹRÓDEŁ NISKIEJ EMISJI
CZĘŚĆ NR:5 NAZWA: PRZEBUDOWA LOKALU MIESZKALNEGO PRZY UL. ANTONIEGO SŁONINY 2/7 W KNUROWIE Z LIKWIDACJĄ ŹRÓDEŁ NISKIEJ EMISJI


W ogłoszeniu tym pełna jawność tego jak wydawane są publiczne środki finansowe. Możemy się dowiedzieć w jakich lokalach zostaną przeprowadzone remonty, ile nas to wszystkich będzie kosztowało (za każdy lokal) i jaka firma będzie wykonywała to zamówienie. Pełna jawność w Miejskim Zespole Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie. Każdy z nas bardzo łatwo może sprawdzić - https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl/, że firma wykonująca remont jest własnością osoby fizycznej (kod 214). Znajać nr KRS (podany na stronie tej firmy) możemy poznać imię i nazwisko osoby konkretnej osoby która z tym wszystkim stoi od strony wykonawcy. Nie ma potrzeby umieszczania danych tutaj na stronie. Wszystko jest jawne i dostępne dla każdego w odpowiednich łatwo dostępnych rządowych bazach danych.

Jawne i dostępne w ogłoszeniu jest również oczywiście to że samorządowy zakład budżetowy czyli Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji w Knurowie zarządza lokalem komunalnym nr 7 przy ul. Antoniego Słoniny 2. A kto zarządza całością we wspólnocie mieszkaniowej (spis wspólnot z udziałem gminy Knurów udostępnia nam Rada Miasta Knurówa) przy ul. Antoniego Słoniny 2 w Knurowie? Kto jest administratorem części wspólnej w tej wspólnocie mieszkaniowej w której Gmina Knurów posiada lokale komunalne (z pewnością jest to co najmniej jeden lokal ten o numerze 7)?

Czy we wspólnocie tej zarządza instytucja o nazwie "Gmina Knurów - Miejski Zespół Gospodarki Lokalowej i Administracji" której siedziba według tej storny https://www.mzglia.pl/dane-adresowe/ znajduje się w Knurowie przy ul. Floriana 4?

Ileż to instytucji z sektora gospodarki narodowej ma siedzibę w Knurowie przy ul. Floriana 4? Ileż to rozwinięć posiada skrót MZGLiA? Patrząc na nagłówek strony https://www.mzglia.pl/dane-adresowe/ i porównując z pierwszą linijką danych adresowych pogubić się można.

Grafik z dostawcą treści dla strony www.mzglia.pl/dane-adresowe/ ewidentnie się pogubili.

EDIT:
Tutaj inne podobne ogłoszenie dotyczące lokali komunalnych - https://www.przetargi.egospodarka.pl/510173888_PRZEBUDOWA-LOKALI-MIESZKALNYCH-PRZY-UL-ANTONIEGO-SLONINY-4-7-4-11-10-4-13-1-15-7-17-3-W-KNUROWIE-W-RAMACH-ZADANIA-POD-NAZWA-PRZEBUDOWA-LOKALI-MIESZKALNYCH-W-BUDYNKACH-MIESZKALNYCH-STAREGO-KNUROWA_2019_2.html . W ogłoszeniu również imię i nazwisko osoby która wykonała to zlecenie. Publiczna kasa, więc każdy z nas ma prawo wiedzieć komu płacimy za usługi remontowe które dla Nas, którzy to wszystko finansują, wykonała firma z Zabrza.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Obywatel008



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 137

PostWysłany: Wto Lis 03, 2020 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W linkach poniżej między innymi o "czynszach" i "lokatorach" we wspólnotach mieszkaniowych.

https://www.wykop.pl/artykul/5518803/smrod-trupow-z-szafy-spoldzielni-mieszkaniowej-i-wspolnoty-mieszkaniowej/

https://www.wykop.pl/artykul/5760747/czynsz-za-mieszkanie-w-spoldzielni-vs-wspolnota-mieszkaniowa/

https://www.wykop.pl/artykul/5753651/fikcyjne-sprawozdania-finansowe-wspolnot-mieszkaniowych-niezgodne-z-ustawa/

Według autorów tych wpisów takie oto rzeczy działy się w latach dziewięćdziesiątych. Ale to przecież dawno temu było - 20-30 lat temu.

Wszystko się to działo u schyłku PRLu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka