|
Wirtualny KNURÓW Forum dyskusyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Czw Paź 18, 2012 7:07 pm Temat postu: |
|
|
|
W ramach budowy nowego mostu nad rzeką Bierawka wykonany zostanie nasyp linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy-Leszczyny.
Inwestycja może mieć kluczowe znaczenie dla przywrócenia ruchu pociągó towarowych a może w przyszłości i pasażerskich.
W PL z dnia 18.10
"Ujarzmią nurt rzeki i emocje mieszkańców"
w artukule pada kilka ważnych kwesti jeśli chodzi o samą linię 149 i jej przyszłą reaktywację:
PL napisał: |
Nowy most położony będzie po południowo-zachodniej stronie, w odległości 30m od starego przepustu.
Czesłąwa Podkładka dziwiw przebudowa infrastruktury kolejowej
- od kiedy zawalił się szyb, nic tędy nie jeżdzi. Od strony Szczygłowic szyny są w całości porozkręcane. Złomiarze skradli podkładky, obcięli słupy.Mimo to PKP PLK S.A są, jak czytamy w piśmie skierowanyym do KW, zainteresowane maksymalnym skróceniem czasu usunięcia skutków szkody w celu oddania linii nr 149 do dyspozycji przewożników, którzy obecnie korzystają z tras okrężnych.
Chcą, by linia byłą przejezdna do końca pażdziernika 2013 roku, gdyż wraz z nowym rozkładem planują udostępnić trasę do prowadzenia ruchu pociągów.
Inwestor przewiduje wykonanie wszystkich robót nie póżniej niż do 30 czerwca 2014 roku.
Pierwsze dwa etapy (z pięciu) prac planuje skończyć w pażdzierniku przyszłęgo roku. |
_________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Paź 18, 2012 7:43 pm Temat postu: |
|
|
|
Proszę, proszę. Fantastyczna informacja. Może w końcu coś zacznie się dziać w tej sprawie. Zauważyłem, że remontują tor nr. 1 w okolicy Przemysłowej:
http://linia149.flog.pl/wpis/5786204/sm421049/
Może jakiś poważniejszy remont się szykuje? |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Czw Paź 18, 2012 7:55 pm Temat postu: |
|
|
|
prawdopodobnie jest to tylko wymiana rozjazdu _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Paź 18, 2012 7:59 pm Temat postu: |
|
|
|
Danirad napisał: | prawdopodobnie jest to tylko wymiana rozjazdu |
Szkoda, mogliby pójść za ciosem i zrobić przynajmniej do 50km/h ten tor. |
|
Powrót do góry |
|
|
Admin Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 1968 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Lis 15, 2012 10:04 pm Temat postu: |
|
|
|
riannonn napisał: | Pomimo dużej ilości autobusów KZK, które jeżdżą praktycznie w każde miejsce od Gliwic do Katowic itp. może warto byłoby przemyśleć uruchomienie linii przez Knurów. Widząc jak rozwijają się Koleje Śląskie i jak często jeżdżą do Katowic, Częstochowy, Zawiercia a nawet do Wisły dlaczego nie może być linii np. Katowice -Zabrze-Knurów-Rybnik-Ustroń. Myślę, że sporo ludzi jeździ do pracy poza Knurów, a jak jest w co niektórych autobusach i z ich punktualnością to każdy wie... Ja jeżdżę do pracy do Rudy Śląskiej także nie jest źle bo zamiast 400zł miesięcznie wydane na paliwo obecnie płacę za bilet miesięczny (kzk + koleje śląskie) ok 170 zł. ale zamiast 30 minut wydłuża się czas do przeszło godziny w jedną stronę. A czy nie byłoby korzystniej bezpośrednio z Knurowa jechać do Zabrza, Rudy, Katowic czy też do Ustronia, Wisły od razu z Knurowa... Co Wy na to? Może warto zmobilizować Władze Knurowa do przemyślenia tego tematu i działań... W końcu jakiś czas temu była możliwa przejażdżka z Knurowa do Katowic specjalnym pociągiem w sobotę... Super rozrywka dla dzieci i nie tylko... |
bartosz-ko napisał: | Nie bardzo się opłaca robić kursów Knurów-Gliwice i Knurów-Katowice koleją ze względu na zły stan torów i tym samym niską prędkość szlakową. Poza tym w tej chwili znowu jest czynny tylko jeden tor od Knurowa do Gierałtowic. Pomijam już to, że z Rybnikiem Knurów utracił fizycznie połączenie kolejowe, a odbudowa ma się zakończyć najwcześniej pod koniec 2014 roku i nie wiadomo, czy w ogóle dojdzie do skutku. Może kiedy ten remont się uda, KŚ pomyśli o uruchomieniu przynajmniej połączeń Gliwic z Rybnikiem, żeby nie trzeba było jeździć przez Katowice. |
_________________ Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sob Gru 15, 2012 10:40 pm Temat postu: |
|
|
|
Jeżeli ktoś chce sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie budynku dawnego dworca w Szczygłowicach, proponuję się pospieszyć, gdyż prawdopodobnie przeznaczony jest do likwidacji w 2013r, na liście:
http://trainz.krb.com.pl/?budynki-i-budowle-do-likwidacji-w-2013-roku,162
Wniosek wysnuty na podstawie numeru działki.
1509/25
1508/25
1510/25 |
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Sob Gru 15, 2012 11:26 pm Temat postu: |
|
|
|
Co prawda nie o pociągach w ZWnM, ale o Kolejach Śląskich.
Za Niemca taki burdel byłby nie do pomyślenia. Po pierwszym dniu takiego cyrku Matusiewicz i Worach stanęliby przed plutonem egzekucyjnym, w najlepszym wypadku pojechaliby na wycieczkę do Auschwitz. W Polsce tylko czekać kiedy Donek ukarze ich awansem. _________________ Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali. |
|
Powrót do góry |
|
|
Quill
Dołączył: 14 Maj 2011 Posty: 119
|
Wysłany: Nie Gru 16, 2012 1:53 am Temat postu: |
|
|
|
Anonim napisał: | Co prawda nie o pociągach w ZWnM, ale o Kolejach Śląskich.
Za Niemca taki burdel byłby nie do pomyślenia. Po pierwszym dniu takiego cyrku Matusiewicz i Worach stanęliby przed plutonem egzekucyjnym, w najlepszym wypadku pojechaliby na wycieczkę do Auschwitz. W Polsce tylko czekać kiedy Donek ukarze ich awansem. |
Cały mijający tydzień był absolutną kompromitacją dla KŚ i Urzędu Marszałkowskiego. Wydarzyło się mnóstwo rzeczy, które obróciły w proch misternie budowany wokół Kolei wizerunek nowoczesnego, europejskiego przewoźnika. Na niepoważnej samorządowej zabawie Matusiewicza ucierpiały tysiące pasażerów. Mam nadzieję, że dymisje to nie jedyne konsekwencje, powinny się posypać wysokie kary i pozwy zbiorowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
djzicko
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 62
|
Wysłany: Pon Gru 17, 2012 5:29 pm Temat postu: |
|
|
|
A jezdzi ktos z was kolejami slaskimi ? czy po prostu czytacie strony www i narzekacie , ja jezdze bardzo czesto do gliwice-katowice oraz katowice-żywiec i nie mam powodów do narzekań , co prawda w pierwszym tygodniu po zmianie nie korzystalem z pociagow , ale dzisiaj wracalem np z łodygowic-katowice w godzinę i dwadzieścia minut , gdzie jeszcze przed zmiana było to godzina pięćdziesiąt osiem minut ... a prędkość rozwinięta przez pociąg dochodziła do 140 km/h przy pomiarze z gps ... nie wiem co wam do tych kolei , mieli drobne problemy ale juz jest wszystko OK !! Więc najpierw proszę zacząć jeździć dopiero później narzekać . |
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Pon Gru 17, 2012 6:51 pm Temat postu: |
|
|
|
Drobne problemy to byłyby, gdyby z rozkładu wypadły 2-3 pociągi na najczęściej uczęszczanych trasach i pasażerowie mogli pojechać następnym składem 20 minut później, a nie koczować na dworcu bez żadnej informacji. Z tego co donosiły media wypadło tych pociągów prawie 100. To nie jest przeoczenie, ani zwykłe zaniedbanie. Prezes chyba wiedział iloma składami dysponuje i ile jest potrzebnych do obłożenia rozkładu jazdy. Tego nie robi się na piechotę, do tego są programy z odpowiednimi algorytmami.
Skoro Tobie udało się dojechać punktualnie to tylko się cieszyć i pogratulować szczęścia. Ale jak to zwykle bywa... syty głodnego nie zrozumie.
I na koniec moje pytanie: jak można powołać na prezesa tak ważnej spółki, człowieka, który już kilka firm w swojej karierze rozłożył na łopatki? Czyżby marszałek był tak naiwny, że wierzył na słowo, że jakoś to będzie? A może był tak pewny swego, że jego pryncypał Buzek weźmie go w obronę? _________________ Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali. |
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Gru 17, 2012 7:54 pm Temat postu: |
|
|
|
To, że nie jechało prawie 100 pociągów to prawda. Jednak należy nadmienić, że w większości tych przypadków zamiast pociągu jechały autobusy jako komunikacja zastępcza. Z tego co wiem sytuacja powoli się normuje i z dnia na dzień powinno być lepiej _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anonim
Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 1502
|
Wysłany: Pon Gru 17, 2012 8:40 pm Temat postu: |
|
|
|
Zrobiliśmy niezły OT. Dodam tylko, że przez 3 dni ci dwaj suszyli zęby uśmiechając się do kamer, wierząc jednocześnie w niewidzialną siłę sprawczą. To kolejni partyjni spadochroniarze, którzy zrobili ze Śląska pośmiewisko.
A z tą komunikacją zastępczą jest jak z powodzią, o której Bronek powiedział, że woda ma to do siebie, że się zbiera a potem spływa do morza. _________________ Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali. |
|
Powrót do góry |
|
|
djzicko
Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 62
|
Wysłany: Wto Gru 18, 2012 5:45 pm Temat postu: |
|
|
|
z tego co wiem to marszałek sie podał do dymisji , sprawa juz jest prosta i unormowana bo korzystam normalnie z KS w Ciagu tygodnia |
|
Powrót do góry |
|
|
Admin Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 1968 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Wto Sty 22, 2013 9:34 pm Temat postu: |
|
|
|
O historii knurowskiej kolei w artykule z "Przeglądu Lokalnego"
Opóźniony pociąg pospieszny woził nad morze
http://www.wirtualnyknurow.pl/Grafika/ostr-57.jpg
O nowej inwestycji na linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny.
Knurów: budują most kolejowy nad Bierawką
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12052/Knurow-buduja-most-kolejowy-nad-Bierawka.html
Firma Banimex na zamówienie Kompanii Węglowej buduje nowy most nad rzeką Bierawką pod nasypem linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny.
Najpierw jednak zdemontowany zostanie stary most. Budowa mostu, który będzie miał żelbetową konstrukcją oznacza też przebudowę torów nr 1 i 2 oraz toru górniczego kopalni węgla należącej do KWK Szczygłowice. W zakres robót wchodzi demontaż istniejącej nawierzchni torowej, poszerzenie podtorza linii kolejowej oraz odbudowa istniejących torów kolejowych (150 m dla każdego toru) do parametrów linii pierwszorzędnej. Po zakończeniu infrastruktura będzie przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych. Poza tym na odcinku objętym pracami powstanie nowa sieć trakcyjna.
Obiekt będzie wysoki na 22 metry i szeroki na 8 metrów. Jego długość wyniesie ponad 70 metrów. Ma być gotowy na wiosnę przyszłego roku. _________________ Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|