Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Paź 18, 2012 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ramach budowy nowego mostu nad rzeką Bierawka wykonany zostanie nasyp linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy-Leszczyny.
Inwestycja może mieć kluczowe znaczenie dla przywrócenia ruchu pociągó towarowych a może w przyszłości i pasażerskich.

W PL z dnia 18.10
"Ujarzmią nurt rzeki i emocje mieszkańców"



w artukule pada kilka ważnych kwesti jeśli chodzi o samą linię 149 i jej przyszłą reaktywację:

PL napisał:

Nowy most położony będzie po południowo-zachodniej stronie, w odległości 30m od starego przepustu.
Czesłąwa Podkładka dziwiw przebudowa infrastruktury kolejowej
- od kiedy zawalił się szyb, nic tędy nie jeżdzi. Od strony Szczygłowic szyny są w całości porozkręcane. Złomiarze skradli podkładky, obcięli słupy.Mimo to PKP PLK S.A są, jak czytamy w piśmie skierowanyym do KW, zainteresowane maksymalnym skróceniem czasu usunięcia skutków szkody w celu oddania linii nr 149 do dyspozycji przewożników, którzy obecnie korzystają z tras okrężnych.
Chcą, by linia byłą przejezdna do końca pażdziernika 2013 roku, gdyż wraz z nowym rozkładem planują udostępnić trasę do prowadzenia ruchu pociągów.
Inwestor przewiduje wykonanie wszystkich robót nie póżniej niż do 30 czerwca 2014 roku.
Pierwsze dwa etapy (z pięciu) prac planuje skończyć w pażdzierniku przyszłęgo roku.

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Paź 18, 2012 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę, proszę. Fantastyczna informacja. Może w końcu coś zacznie się dziać w tej sprawie. Zauważyłem, że remontują tor nr. 1 w okolicy Przemysłowej:
http://linia149.flog.pl/wpis/5786204/sm421049/
Może jakiś poważniejszy remont się szykuje?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Paź 18, 2012 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawdopodobnie jest to tylko wymiana rozjazdu Thumbsup
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Paź 18, 2012 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Danirad napisał:
prawdopodobnie jest to tylko wymiana rozjazdu Thumbsup


Szkoda, mogliby pójść za ciosem i zrobić przynajmniej do 50km/h ten tor.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Admin
Administrator


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 1968
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Lis 15, 2012 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

riannonn napisał:
Pomimo dużej ilości autobusów KZK, które jeżdżą praktycznie w każde miejsce od Gliwic do Katowic itp. może warto byłoby przemyśleć uruchomienie linii przez Knurów. Widząc jak rozwijają się Koleje Śląskie i jak często jeżdżą do Katowic, Częstochowy, Zawiercia a nawet do Wisły dlaczego nie może być linii np. Katowice -Zabrze-Knurów-Rybnik-Ustroń. Myślę, że sporo ludzi jeździ do pracy poza Knurów, a jak jest w co niektórych autobusach i z ich punktualnością to każdy wie... Ja jeżdżę do pracy do Rudy Śląskiej także nie jest źle bo zamiast 400zł miesięcznie wydane na paliwo obecnie płacę za bilet miesięczny (kzk + koleje śląskie) ok 170 zł. ale zamiast 30 minut wydłuża się czas do przeszło godziny w jedną stronę. A czy nie byłoby korzystniej bezpośrednio z Knurowa jechać do Zabrza, Rudy, Katowic czy też do Ustronia, Wisły od razu z Knurowa... Co Wy na to? Może warto zmobilizować Władze Knurowa do przemyślenia tego tematu i działań... W końcu jakiś czas temu była możliwa przejażdżka z Knurowa do Katowic specjalnym pociągiem w sobotę... Super rozrywka dla dzieci i nie tylko...



bartosz-ko napisał:
Nie bardzo się opłaca robić kursów Knurów-Gliwice i Knurów-Katowice koleją ze względu na zły stan torów i tym samym niską prędkość szlakową. Poza tym w tej chwili znowu jest czynny tylko jeden tor od Knurowa do Gierałtowic. Pomijam już to, że z Rybnikiem Knurów utracił fizycznie połączenie kolejowe, a odbudowa ma się zakończyć najwcześniej pod koniec 2014 roku i nie wiadomo, czy w ogóle dojdzie do skutku. Może kiedy ten remont się uda, KŚ pomyśli o uruchomieniu przynajmniej połączeń Gliwic z Rybnikiem, żeby nie trzeba było jeździć przez Katowice.

_________________
Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Wto Lis 20, 2012 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/slask/nowy-rozklad-kolei-slaskich-glowna-cecha-cykliczno,1,5309929,region-wiadomosc.html

Za kryterium obsługi linii Koleje Śląskie przyjęły możliwość osiągnięcia tzw. prędkości handlowej (czyli średniej, łącznie z postojami na przystankach) rzędu 40-70 km/h, a co najmniej 30 km/h. W tych ramach nie zmieściła się linia z Wodzisławia Śląskiego do Chałupek. Spółka PKP PLK zobowiązała się do rozpoczęcia tam remontu w 2013 r.; połączenie mogłoby wówczas powrócić do rozkładu w 2014 r.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 10:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli ktoś chce sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie budynku dawnego dworca w Szczygłowicach, proponuję się pospieszyć, gdyż prawdopodobnie przeznaczony jest do likwidacji w 2013r, na liście:
http://trainz.krb.com.pl/?budynki-i-budowle-do-likwidacji-w-2013-roku,162
Wniosek wysnuty na podstawie numeru działki.
1509/25
1508/25
1510/25
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Anonim



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 1502

PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 11:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co prawda nie o pociągach w ZWnM, ale o Kolejach Śląskich.

Za Niemca taki burdel byłby nie do pomyślenia. Po pierwszym dniu takiego cyrku Matusiewicz i Worach stanęliby przed plutonem egzekucyjnym, w najlepszym wypadku pojechaliby na wycieczkę do Auschwitz. W Polsce tylko czekać kiedy Donek ukarze ich awansem.
_________________
Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Quill



Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 119

PostWysłany: Nie Gru 16, 2012 1:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anonim napisał:
Co prawda nie o pociągach w ZWnM, ale o Kolejach Śląskich.

Za Niemca taki burdel byłby nie do pomyślenia. Po pierwszym dniu takiego cyrku Matusiewicz i Worach stanęliby przed plutonem egzekucyjnym, w najlepszym wypadku pojechaliby na wycieczkę do Auschwitz. W Polsce tylko czekać kiedy Donek ukarze ich awansem.

Cały mijający tydzień był absolutną kompromitacją dla KŚ i Urzędu Marszałkowskiego. Wydarzyło się mnóstwo rzeczy, które obróciły w proch misternie budowany wokół Kolei wizerunek nowoczesnego, europejskiego przewoźnika. Na niepoważnej samorządowej zabawie Matusiewicza ucierpiały tysiące pasażerów. Mam nadzieję, że dymisje to nie jedyne konsekwencje, powinny się posypać wysokie kary i pozwy zbiorowe.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
djzicko



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 62

PostWysłany: Pon Gru 17, 2012 5:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jezdzi ktos z was kolejami slaskimi ? czy po prostu czytacie strony www i narzekacie , ja jezdze bardzo czesto do gliwice-katowice oraz katowice-żywiec i nie mam powodów do narzekań , co prawda w pierwszym tygodniu po zmianie nie korzystalem z pociagow , ale dzisiaj wracalem np z łodygowic-katowice w godzinę i dwadzieścia minut , gdzie jeszcze przed zmiana było to godzina pięćdziesiąt osiem minut ... a prędkość rozwinięta przez pociąg dochodziła do 140 km/h przy pomiarze z gps ... nie wiem co wam do tych kolei , mieli drobne problemy ale juz jest wszystko OK !! Więc najpierw proszę zacząć jeździć dopiero później narzekać .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Anonim



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 1502

PostWysłany: Pon Gru 17, 2012 6:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drobne problemy to byłyby, gdyby z rozkładu wypadły 2-3 pociągi na najczęściej uczęszczanych trasach i pasażerowie mogli pojechać następnym składem 20 minut później, a nie koczować na dworcu bez żadnej informacji. Z tego co donosiły media wypadło tych pociągów prawie 100. To nie jest przeoczenie, ani zwykłe zaniedbanie. Prezes chyba wiedział iloma składami dysponuje i ile jest potrzebnych do obłożenia rozkładu jazdy. Tego nie robi się na piechotę, do tego są programy z odpowiednimi algorytmami.

Skoro Tobie udało się dojechać punktualnie to tylko się cieszyć i pogratulować szczęścia. Ale jak to zwykle bywa... syty głodnego nie zrozumie.

I na koniec moje pytanie: jak można powołać na prezesa tak ważnej spółki, człowieka, który już kilka firm w swojej karierze rozłożył na łopatki? Czyżby marszałek był tak naiwny, że wierzył na słowo, że jakoś to będzie? A może był tak pewny swego, że jego pryncypał Buzek weźmie go w obronę?
_________________
Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lukas2401
Moderator


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 5050
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Gru 17, 2012 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To, że nie jechało prawie 100 pociągów to prawda. Jednak należy nadmienić, że w większości tych przypadków zamiast pociągu jechały autobusy jako komunikacja zastępcza. Z tego co wiem sytuacja powoli się normuje i z dnia na dzień powinno być lepiej Smile
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anonim



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 1502

PostWysłany: Pon Gru 17, 2012 8:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiliśmy niezły OT. Dodam tylko, że przez 3 dni ci dwaj suszyli zęby uśmiechając się do kamer, wierząc jednocześnie w niewidzialną siłę sprawczą. To kolejni partyjni spadochroniarze, którzy zrobili ze Śląska pośmiewisko.

A z tą komunikacją zastępczą jest jak z powodzią, o której Bronek powiedział, że woda ma to do siebie, że się zbiera a potem spływa do morza.
_________________
Śląsk dawał Warszawie miliony ton węgla, w zamian za to Warszawa brała od Śląska miliony ton stali.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
djzicko



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 62

PostWysłany: Wto Gru 18, 2012 5:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co wiem to marszałek sie podał do dymisji , sprawa juz jest prosta i unormowana bo korzystam normalnie z KS w Ciagu tygodnia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Admin
Administrator


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 1968
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Sty 22, 2013 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O historii knurowskiej kolei w artykule z "Przeglądu Lokalnego"
Opóźniony pociąg pospieszny woził nad morze
http://www.wirtualnyknurow.pl/Grafika/ostr-57.jpg


O nowej inwestycji na linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny.
Knurów: budują most kolejowy nad Bierawką
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12052/Knurow-buduja-most-kolejowy-nad-Bierawka.html

Firma Banimex na zamówienie Kompanii Węglowej buduje nowy most nad rzeką Bierawką pod nasypem linii kolejowej 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny.

Najpierw jednak zdemontowany zostanie stary most. Budowa mostu, który będzie miał żelbetową konstrukcją oznacza też przebudowę torów nr 1 i 2 oraz toru górniczego kopalni węgla należącej do KWK Szczygłowice. W zakres robót wchodzi demontaż istniejącej nawierzchni torowej, poszerzenie podtorza linii kolejowej oraz odbudowa istniejących torów kolejowych (150 m dla każdego toru) do parametrów linii pierwszorzędnej. Po zakończeniu infrastruktura będzie przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych i 80 km/h dla towarowych. Poza tym na odcinku objętym pracami powstanie nowa sieć trakcyjna.

Obiekt będzie wysoki na 22 metry i szeroki na 8 metrów. Jego długość wyniesie ponad 70 metrów. Ma być gotowy na wiosnę przyszłego roku.

_________________
Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 12 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka